25 بهمن 1400 - 3:24 ب.ظ

در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان؛

ظرفیت‌های اقتصادی خارج شده از استان اصفهان بازگردانده شود

استاندار اصفهان گفت: درشرایط همدلی کنونی باید ساز و کار حفظ سرمایه‌های اقتصادی استان فراهم شود.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،

استاندار اصفهان دراین نشست پیگیری تكميل سقف اختيارات مديركل امور مالياتي استان در خصوص بخشش جرايم مالياتي فعالان اقتصادیو افزایش سقف تعیین شده را با توجه به متفاوت بودن وضعیت درآمدهای مالیاتی و عملکرد سازمان‌های امورمالیاتی در استان‌های مختلف ضروری دانست وخواستار تهیه پیش نویسی از سوی مدیرکل امور مالیاتی استان و ارایه آن به استانداری برای پیگیری موضوع در سطح ملی شد.

سیدرضا مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تشکیل جلساتی میان سازمان صمت، اداره کل امور مالیاتی وفعالان اقتصادی برای ایجاد ساز و کاری به منظور بازگرداندن ظرفیت‌های اقتصادی خارج شده از استان شد و تصریح کرد: با توجه به افزایش شرایط همدلی در استان می‌توان

شرایطی برای استفاده از مزیت‌های استانی درخدمت رسانی به مردم اصفهان و حفظ سرمایه‌های اقتصادی استان فراهم کرد.

در ابتدای این نشست نیز رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت جوادالائمه و ایام 22 بهمن گفت: براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، اشتغال و وضعیت معیشت مردم مهم‌ترین چالش اقتصاد ایران در سال پیش روی میلادی عنوان شده است.

مسعود گلشیرازی این موضوعات را نیازمند توجه ویژه کلیه عناصر موثر در این حوزه دانست.

دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان در ادامه با اشاره به تحولات سیاست‌گذاری بین‌المللی کشور جنب و جوش فزونترفعالان اقتصادی به منظور بهره‌گیری مناسب از این فرصت را لازم برشمرد.

وی تاکید کرد نباید این فرصت مانند دوران پسابرجام به دلیل عدم آمادگی کافی از دست برود.

گلشیرازی همچنین خواستار توجه جدی مسئولین کشوری به افزایش چشمگیر هزینه حمل و نقل داخلی و نرخ حمل و نقل کانتینری بین‌المللی کشور شد.

دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان همچنین با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی وتبیین نکات کلیدی ومهم و توصیه‌های ایشان در زمینه تولید گفت: تحقق این نکات کلیدی نیازمند جهاد اقتصادی و اقدامی عاجل است.

وی افزود: لازم است مصوبات جلساتی مانند شورای گفت‌و‌گو در راستای نحوه تبیین ساز و کارهای کمک به فعالان اقتصادی و نوع حمایت و برخورد با آنها راهگشا باشد.

کد خبر: 48858

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0