24 اسفند 1402 - 11:00 ق.ظ

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری:

مسافران پیش از انتخاب مراکز اقامتی به سامانه نماد مراجعه کنند

یاقوت نیوز- مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مسافران پیش از سفرهای نوروزی و انتخاب مراکز اقامتی با ورود به سامانه نماد از نرخ‌نامه، مجوز فعالیت و سایر اطلاعات مورد نیاز واحد اقامتی مورد نظر آگاهی کسب کنند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ یحیی نقی‌زاده محجوب روز پنجشنبه گفت: باتوجه به نزدیکی ایام نوروز و همچنین ضرورت نظارت موثر بر نرخ خدمات قابل ارائه در تاسیسات گردشگری کشور راه‌اندازی سامانه نظارت بر تاسیسات گردشگری با عنوان نماد، در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی افزود: سامانه Namad.mcth.ir با هدف جلوگیری از گران فروشی مراکز اقامتی و سایت های رزرواسیون، شفاف‌سازی قیمت‌ها و فراهم آوردن امکان مشاهده نرخ‌نامه واحدهای گردشگری برای عموم، ایجاد شده است و اطلاعات اولیه مسافران در خصوص تاسیسات گردشگری شامل نشانی، درجه، امکانات، خدمات و نرخنامه در سامانه اینترنتی مذکور در دسترس عموم قرار گرفته است.

نقی‌زاده محجوب ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاعات مندرج در سامانه مذکور بصورت مستقیم و آنلاین از سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) استخراج می‌شود، همه ادارات‌کل استانی مکلف شده‌اند به منظور به‌روزرسانی اطلاعات سامانه مورد اشاره به قید فوریت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: کاربران نماد می‌توانند با ورود به سامانه Namad.mcth.ir و انتخاب استان، شهرستان و نوع مرکز شامل هتل، هتل‌آپارتمان، زائرسرا، متل، اقامتگاه بومگردی و غیره از ستاره یا درجه و نرخ مصوب واحد مورد نظر مطلع شوند تا علاوه برآگاهی از مجوز داشتن واحد مربوطه مانع از سوءاستفاده‌های احتمالی درباره افزایش نرخ شوند.

کد خبر: 89200

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0