2 آبان 1402 - 3:00 ب.ظ

کاهش ۷ درصدی تصادفات خسارتی در شهر اصفهان

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به وقوع ۶ هزار و ۵۵۵ فقره تصادف خسارتی در مدت ۶ ماهه سال جاری در شهر اصفهان از کاهش ۷ درصدی این نوع تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ ‌سرهنگ اصغر زارع در این خصوص، اظهار داشت: در 6 ماهه سال جاری 91 فقره تصادف فوتی با 95 نفر فوتی در کلانشهر اصفهان رخ داد که این ارقام به ترتیب 3 درصد و 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتند.

وی از وقوع 3 هزار و 54 فقره تصادف جرحی با 3 هزار و 406 مجروح در مدت مذکور خبر داد و گفت: به ترتیب در تعداد تصادفات جرحی 44 درصد و در تعداد مجروحان حوادث رانندگی 36 درصد رشد را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به وقوع 6 هزار و 555 فقره تصادف خسارتی در مدت 6 ماهه سال جاری در شهر اصفهان بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش داشت.

وی بیشترین روز وقوع تصادفات در شهر اصفهان در نیمه نخست امسال را جمعه و شنبه و بیشترین ساعات وقوع تصادفات را 20 تا 22 اعلام کرد و تصریح کرد: بزرگراه‌های شهر اصفهان با 28 نفر جان‌باخته، منطقه 6 با 9 نفر جان باخته و مناطق 5، 7 ، 10 و 12 هر کدام با 6 نفر جان باخته بیشترین سهم را در تعداد جان باختگان حوادث رانندگی کلانشهر اصفهان داشتند.

زارع ادامه داد: موتورسیکلت با 46 درصد، عابران پیاده با 24 درصد و سایر وسایل نقلیه با 20 درصد بیشترین سهم را در تصادفات رانندگی شهر اصفهان داشتند.

وی در خصوص علت تصادفات رانندگی در شهر اصفهان هم بیان کرد: عدم توجه به جلو با 45 درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با 23 درصد، عدم رعایت حق تقدم با 12 درصد، عبور از چراغ قرمز 2 درصد، تغییر مسیر ناگهانی با 11 درصد، حرکت خلاف جهت با 5 درصد و تجاوز از سرعت مقرره با 3 درصد علل تصادفات رانندگی در شهر اصفهان طی نیمه نخست امسال بودند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تحلیل نحوه جان‌باختن متوفیان سوانح رانندگی در معابر درونشهری اصفهان طی مدت 6 ماهه سال جاری خاطرنشان کرد: 12درصد متوفیان سوانح رانندگی در صحنه تصادف، 5 درصد در حین انتقال به مراکز درمانی و 83 درصد در مراکز درمانی جان باختند که این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است و باید در خصوص انتقال سریع مجروحان و مصدومان حوادث رانندگی به مراکز درمانی اقدامات مؤثری صورت گیرد.

کد خبر: 83203

نویسنده: زینب ظهیری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0