25 آبان 1402 - 1:00 ب.ظ

روحیه ۲۵ آبان هنوز هم در دل مردم اصفهان زنده است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان گفت: روحیه ۲۵ آبان هنوز هم در دل مردم اصفهان زنده است و با ارائه خدمت، گذشت و ایثار به جامعه ادامه دارد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مظاهری روز پنجشنبه به مناسبت “۲۵آبان روز حماسه وایثار اصفهان ” افزود: این روحیه در موضوع های مختلف بین مردم این دیار وجود دارد و هنگامی‌که زلزله و سیل در گوشه و کنار این کشور رخ می دهد اصفهان یکی از اولین استان‌هایی است که بیشترین تیم های جهادی و کمک های مادی را به استانهای زلزله زده ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین معروف‌های اسلامی بنام گذشت، ایثار، جهاد و شهادت در حماسه ۲۵ آبان از استان اصفهان ظهور کرد و در یک اتفاق بسیار بزرگ نشان داده شد که مردم این استان نه تنها جوان‌های خود را برای حفظ دین و نظام اسلامی تقدیم کردند بلکه با استقبال بسیار با شکوه و بی نظیر شهدا را تشییع و خاکسپاری کردند و چندین هزار نفر دیگر از این استان برای دفاع از ارزش‌ها و نظام اسلامی به جبهه ها اعزام شدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان با بیان اینکه بیست و پنجم آبان روز ظهور این صفات حسنه و الهی مردم اصفهان است، خاطرنشان کرد: امروز روحیه ۲۵ آبان در فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و جهاد علمی ظهور و بروز دارد و اینگونه فعالیت‌ها و تولیدات علمی بی نظیر رتبه علمی کشور و استان را در سطح بالایی نگه داشته است.

وی اضافه کرد: این روحیه بین کشاورزان و اصناف مختلف جامعه نیز با ارائه خدمات مختلف به مردم هنوز هم ادامه دارد و عرصه خدمت را در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات به جامعه ارائه می دهند.

حجت الاسلام مظاهری بیان کرد: ظهور روحیه ۲۵ آبان یعنی ظهور خدمت، گذشت و ایثار که امروز هم در بین مردم این استان به‌صورت فراوانی وجود دارد.

به گزارش ایرنا؛ روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱، ۳۷۰ شهید در یک روز از عملیات محرم در محل میدان امام(ره) اصفهان بر دستان مردم شهید پرور اصفهان تشییع و بدین سبب این روز به حماسه و ایثار نامگذاری شد.

کد خبر: 84234

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0