16 اسفند 1402 - 5:00 ب.ظ

گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها؛

نکته تاکیدی کاظمی‌پور درخصوص بازنگری در اساسنامه فدراسیون‌ها

یاقوت نیوز- معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: در بازنگری اساسنامه فدراسیون‌ها، عضویت مدیران کل در مجامع هیات‌ها باید در نظر گرفته شود.

به گزارش یاقوت نیوز؛ گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور امروز (چهارشنبه) با حضور برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع، رسول منعم سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌ها، ملارمضانی مدیرکل بودجه، نصیری ذی‌حسابی و مدیر کل امور اداری و زارع سرپرست مرکز فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری، نورالهی مدیرکل امور انسانی و معاونین منابع انسانی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها در هتل المپیک برگزار شد.

این گردهمایی به مدت ۲ روز برگزار می‌شود و تا فردا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در این گردهمایی اظهار داشت: صیانت از مدیران کل در هر وهله‌ای وظیفه ما است و با توجه به حضوری که در سفرهای استانی داشتیم، بیشترین شکایتی که رقم خورده، پیرامون هیات‌های ورزشی استان‌ها است. اولین مشی مدیریتی در سطح استان‌ها، پیگیری سلامت حرفه‌ای و رفتاری مدیران هیات‌ها است. ما در مجامع فدراسیون‌ها از اقشار مختلف نماینده داریم اما از مدیران کل استان‌ها نماینده‌ای وجود ندارد. در بازنگری اساسنامه فدراسیون‌ها، عضویت مدیران کل در مجامع هیات‌ها باید در نظر گرفته شود و رای مدیرکل می‌تواند اثرگذار باشد.

وی درخصوص بازنگری آیین‌نامه اجرایی انتخابات هیات‌های استانی گفت: یک بازنگری در آیین‌نامه اجرایی انتخابات هیات‌های استانی باید صورت بگیرد. ویرایش این آیین‌نامه‌ها می‌تواند چالش‌ها را در سطح استان‌ها کم کند و این تجاربی بود که در ۱۰ سفر استانی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان داشتیم و امیدوارم در این موارد دقت نظر شود.

کاظمی‌پور افزود: در حوزه بانوان نکاتی را باید بگویم؛ نایب رئیس در هیات‌های استانی باید با هماهنگی نایب رئیس فدراسیون انتخاب شود، چرا که شاخص‌های تعهد، تخصص و تجربه را برای این مسئله در نظر گرفتیم و مدیران کل استانی این را در نظر بگیرد و انتخاب نایب رئیس هیات‌های استانی درحال حاضر فامیل‌بازی شده است و این آسیب‌هایی را در سطح مدیریت ورزش استان زده است.

وی درباره تخلف استان‌ها در همکاری با هیات‌های همکار در برنامه‌ها و رویدادهای برگزار شده گفت: در برنامه‌هایی که وزیر ورزش اعلام کرد و با وجود طرح‌های آزمایشی‌ای که اعلام کردیم، دقت نظری در مطالعه دستورالعمل‌ها وجود ندارد. ما در این دستورالعمل‌ها هیات‌های همکار را مشخص کردیم اما یک استان مشخص در آن رویداد با هیات دیگری همکاری کرده است و این باعث چالش و دردسر می‌شود. البته در این مسیر استان‌های خوبی بودند که به بهترین شکل ممکن رویدادهای معرفی شده را برگزار کردند. ما در این طرح‌ها می‌خواهیم بیشترین مشارکت اجتماعی وجود داشته باشد و اثربخشی قابل توجهی در این مساله صورت بگیرد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: تمرکز ما روی طرح پایش است و ۳۰ درصد آن ویژه کارکنان و ۷۰ درصد بقیه ما بقیه مردم است و تکلیف وزارت ورزش و جوانان در بقیه دستگاه به عنوان متولی طرح این است که با دستگاه‌ها نشست‌های تخصصی داشته باشد.

کد خبر: 88786

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0