17 آذر 1402 - 12:51 ق.ظ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خبر داد؛

ممنوعیت ورود اتباع به برخی از شهرهای اصفهان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اتباع خارجی در استان اصفهان اجازه اسکان و فعالیت در ۱۲ شهرستان را ندارند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ محمدرضا جان‌نثاری شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص ساماندهی اتباع خارجی در استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار تبعه خارجی مجاز در استان اصفهان وجود دارد.

وی افزود: تعداد اتباع خارجی در استان اصفهان با توجه به جاذبه‌هایی نظیر فضای آموزشی، شغلی، رفاهی و … شناور است و بسته به شرایط فصلی و… تغییر می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در ادامه بابیان اینکه همه کشورها برای پذیرش مهاجران قوانین خاص خود رادارند و طبق قوانین جاری کشور با مهاجران برخورد می‌شود، گفت: البته برخی قوانین بین‌المللی نیز برای حمایت از مهاجران منعقدشده که همه کشورها باید به آن‌ها پایبند باشند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این قانون، مهاجران قانونی باید در مناطقی که به آن‌ها اجازه داده می‌شود ساکن شوند، افزود: به همین دلیل از ۲۸ شهرستان استان اصفهان، اتباع خارجی در ۱۲ شهرستان اجازه حضور ندارند و از طرفی در شهرستان‌هایی که حضور اتباع خارجی مجاز است، فعالیت تبعه خارجی فقط در مشاغل خاصی که مشخص‌شده امکان‌پذیر است.

اجازه اشتغال اتباع در مشاغل تعیین‌شده

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اتباع خارجی برای فعالیت در مشاغل مشخص‌شده نیز باید اجازه کار دریافت کنند در این مجوز نوع، زمان، مکان و کارفرمای تبعه خارجی مشخص می‌شود.

جان‌نثاری تأکید کرد: در دولت سیزدهم، تلاش شده حضور اتباع خارجی در کشور و استان به‌درستی و طبق قانون ساماندهی و مدیریت شود.

وی متذکر شد: ازاین‌رو علاوه بر فعالیت‌های انجام‌شده در ۲ سال اخیر، ورودی‌های استان و گلوگاه‌هایی که ورود اتباع بیشتر از آن‌ها انجام می‌شود باقوت بیشتری رصد و کنترل خواهند شد، بااین‌حال ضروری است مردم برای ساماندهی حضور اتباع در استان به مدیریت استان کمک کند.

جان‌نثاری افزود: در برخی شهرستان‌ها درصد حضور اتباع بیش‌ازحد مجاز است و همین موضوع بر کیفیت زندگی افراد ساکن آن شهرستان، اثر گذاشته است‌

وی بابیان اینکه برای عدم حضور اتباع در شهرستان‌هایی که بر اساس قانونی امکان اسکان ندارند برنامه جدی داریم، اضافه کرد: در استان اصفهان جایی برای اسکان اتباع غیرقانونی و غیرمجاز نیست، اجازه نخواهیم داد چارچوب‌های قانونی کشورمان توسط اتباع خارجی غیرمجاز درهم‌شکسته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: همه باید نسبت به قانون کشور پایبند باشند ازاین‌رو تمامی کارفرمایان ایرانی نیز خود را ملزم به استفاده از اتباع خارجی مجاز در فعالیت‌های خود بدانند در غیر این صورت کارفرما نیز با جریمه‌های سنگین مواجه خواهد شد.

وی افزود: برخورد با تبعه خارجی غیرمجاز نیز تنها توسط مأمورین نیروی انتظامی انجام خواهد شد ازاین‌رو مردم حضور اتباع خارجی غیرقانونی را به نیروی انتظامی یا اداره کل اتباع خارجی استانداری اصفهان گزارش دهند.

 

 

کد خبر: 85160

نویسنده: : زینب ظهیری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0