20 تیر 1401 - 7:30 ق.ظ

مراحل حرکات اصلاحی

چهار مولفه اصلی برای حرکات اصلاحی وجود دارد.این مولفه ها مثل چهارچرخیک ماشین است.هرکدام که درست انجام نشود ماشین از عملکرد صحیح و کامل باز می ماند.

مراحل حرکات اصلاحی

چهار مولفه اصلی برای حرکات اصلاحی وجود دارد.این مولفه ها مثل چهارچرخیک ماشین است.هرکدام که درست انجام نشود ماشین از عملکرد صحیح و کامل باز می ماند.این چهار مرحله عبارتند از: مهار- کشش عضله- فعال سازی- ادغام.

فاز یک: مهار

مهار اولین مرحله در تمرینات و حرکات اصلای است.هدف این مرحله کاهش یا تعدیل فعالیت سیستم عصبی عضلانی است که عضله را تحریک به فعالیت  می کنند.گاهی بعضی از عضلات دچار پرکاری (تنش و فعالیت زیاد) می شوند که باید با ارزیابی های حرکتی تشخیص و سپس مهار شود.

مرحله مهار با استفاده از تکنیک های مهاری برای از بین بردن تنش یا کاهش فعالیت بافت های عصبی_عضلانی پرکاری در بدن می شود.

 

فاز دوم : کشش یا طویل شدن عضله:

طویل کردن عضله مرحله دوم حرکات اصلاحی است.پس از آزاد شدن عضلات در فاز یک، عضله را دوباره تمرین می دهید.این مرحله شامل حرکات کششی استاتیک و یا کشش عصبی عضلانی است.

تکنیک های حرکات کششی ایستا شامل تکنیک های انعطافی به هدف رشد قابلیت کشسانی عضله و افزایش دامنه حرکتی مفاصل اجرا می شود.شما می توانید این عضلات (استاتیک) را به تنهایی اجرا کنید، اما کشش عصبی عضلانی بسیار مهم و حساس است.

 

فاز سوم: فعال کردن عضله:

فاز سوم تمرینات اصلاحی، فعال سازی عضلات کم کار است.

فاز فعال سازی که به تحریک  بافت مایوفاشیال اشاره دارد، با تمرینات مقاومتی متمرکز روی گروه های عضلانی خاص شروع می شود. به عبارت ساده تر، شما در این فاز گروه های عضلانی خاصی را تمرین می دهید تا عضلاه را تقویت و فعال کنید.

تمرینات شما می تواند شامل انقباضات ایزومتریک  و یا دیگر نوع تمرینات قدرتی باشد.

 

فاز چهارم: ادغام

آخرین فاز تمرینات اصلاحی، ادغام است وقتی تمام مراحل یک تا سه انجام شد می توان  به تمرینات فاز آخررسید که بسیار مهم است و اگر انجام نشود، احتمال آسیب دیدگی مجدد یا آسیب وجود دارد.

در این فاز، تکنیک های ادغام قرار است هماهنگ عصب و عضله و هماهنگی بین عضلات را تقویت کند تا بتوان دوباره الگوهای عملکردی رابازیابی کرد.در اصل تکنیک های این فاز برای بازگشت ه میدان ورزشی و به نوعی تکمیل کننده درمان اصلاحی از طریق حرکات پیش رونده فانکشنال  است.

تمرینات مرحله ادغام باید با حرکات ساده، اهسته و متمرکز انجام شود تا حرکات اصلاحی در فرم کنترل شده و صحیح انجام شود. به تدریح مقاومت، سرعت، شدت و نوع تمرینات را بالا می برید.

وضعیت بدنی؟

وضعیت بدن، یعنی ترکیب ساختار مفاصل بدن در هر لحظه از زمان.

وضعیت بدن، یعنی ارتباط قسمت های مختلف بدن نسبت به خط ثقل.

وضعیت بدن، یعنی ترتیب قرار گرفتن صحیح و متناسب اجزای بدن.

 

وضعیت بدنی از لحاظ تیپ شناسی، قرار گرفتن بدن به این ترتیب است که .سر در حالت مستقیم، نگاه به طرف جلو، ران ها کاملا صاف، زانوها نسبت به ران ها در زاویه صحیح، انگشتان پا در حالت مستقیم و پاشنه ها نیز در یک امتداد قرار داشته باشند

 

انواع وضعیت بدنی؟

وضعیت را به دو نوع مختلف تقسیم کرده اند؟

وضعیت های غیر فعال:

وضعیت هایی هستند که در وضعیت استراحت و خوب پدید می آیند و طی آن، فعالیت عضلات بدنی به حداقل می رسد.این دسته از وضعیت ها، برای اعمال حیاتی نظیر تنفس و گردش خون مناسب هستند.

 

وضعیت های فعال:

این نوع از وضعیت ها خود به دو دسته تقسیم می شوند:

الف: وضعیت های ایستا

این نوع از فعالیت ها  الگوهای وضعیتی ثابتی هستند که بااعمال متقابل گروه های مختلف عضلانی (کم و بیش به طور ایستا) به منظور ثبات مفاصل در برابر جاذبه و یا دیگر نیروهای خاص عمل می کنند و بدن را در وضعیت صاف و متعادل نگه می دارند.

 

ب: وضعیت های پویا

وضعیت های پویا از جمله وضعیت هایی هستند که برای حرکت، اساس مناسبی را شکل می دهند.در این نوع، الگوی وضعیتی دائم تغییر می کند و خود را همگام با تغییر شرایطی که در نتیجه حرکت حادث می شود، تطابق می دهد.

کد خبر: 71929

نویسنده: مهتاب احمدی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 1