12 اردیبهشت 1403 - 11:00 ق.ظ

اسدی به دنبال تکرار محبوبیت با گلزنی برابر پرسپولیس

یاقوت نیوز- اِل کلاسیکوی فوتبال ایران در حالی امشب بین تیم های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزار می شود که طلایی پوشان دیار زاینده در اندیشه تکرار بازی رفت مقابل سرخ های پایتخت هستند.

به گزارش یاقوت نیوز؛  شاگردان مورایس در هفته دهم لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان پرسپولیس بودند که توانستند با سوپرگل رضا اسدی سه امتیاز خانگی را کسب کنند؛ بازیکنی که یحیی گل محمدی او را نخواست و در ادامه راهی اصفهان شد.اسدی، ستاره گلزن سپاهان که در بازی رفت مقابل پرسپولیس با شلیک دیدنی خود توانست گل پیروزی‌بخش طلایی‌پوشان مقابل حریف تهرانی را به‌ثمر برساند، در 3 بازی اخیر طلایی‌پوشان به دلیل مصدومیت غایب بوده و با وجود گمانه‌زنی‌های مطرح شده درباره تداوم مصدومیت اسدی و غیبت او در دیدار مقابل پرسپولیس، اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که مصدومیت اسدی رفع شده و ستاره کلیدی سپاهان مشکلی برای حضور در ترکیب طلایی‌پوشان مقابل تیم اسبق خود ندارد. رامین رضاییان و شهریار مغانلو هم که مورد تمجید ویرا قرار گرفته بودند برای این بازی خاص یک دنیا انگیزه دارند. رضاییان می‌خواهد ثابت کند که همچنان بهترین مدافع راست ایران و جایش در پرسپولیس خالی است. شهریار مغانلو نیز که با ۱۴ گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد، به دنبال عنوان آقای گلی فصل گذشته است.

در آن سوی میدان پرسپولیس بعد از نمایش پر نوسانی که در اراک ارائه کرد نیاز دارد که در مقابل سپاهان و در فاز دفاعی به مراتب بهتر کار کند. آنها در جام حذفی چهار گل خوردند و اگر قرار باشد مقابل سپاهان هم در خط دفاعی باز بازی کنند بعید است با دست پر از میدان خارج شوند. اتفاقا سپاهان هم نشان داده که در ساختار دفاعی مشکلات زیادی دارد آنجا همچنان خبری از محمد دانشگر نیست و سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان و…باید راه را بر مردان هجومی پرسپولیس ببندند.سرخ‌پوشان پایتخت برای بقا در کورس قهرمانی لیگ بیست‌وسوم نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز جدال با سپاهان دارند و همچنین به دنبال گرفتن انتقام شکست دور رفت هستند. با تمام این اوصاف از کنار انگیزه سپاهانی‌های پرسپولیس هم نباید بی‌تفاوت گذشت. بازیکنی مثل ریگی شاید در ترکیب پرسپولیس کمتر به چشم می‌آید اما از مهره‌های خوب این تیم بوده و سروش رفیعی هم اگر بر خلاف بازی اراک آماده باشد قطعاً می‌تواند یکی از مهره‌های تاثیرگذار پرسپولیس محسوب شود. از طرفی عیسی آل کثیر در همین مدت کوتاه توانسته عنوان بهترین گلزن فصل پرسپولیس را به خود اختصاص بدهد و از شهاب زاهدی جلو بزند، عیسی در محوطه جریمه مهاجم کاملاً خطرناکی است و قطعاً مورایس فکری برای مهار او خواهد کرد.

لازم به ذکر است تنها چالش جدی مربیان این دو تیم تعیین تکلیف در خصوص دروازه بان ها است. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اول تیم ملی با وجود باز کردن گچ دست خود همچنان شرایط حضور در چارچوب دروازه پرسپولیس را ندارد.. این در حالی است که امیررضا رفیعی پس از چهار بار کلین شیت در دیدار یک هشتم نهایی جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک چهارگل دریافت کرد تا بار دیگر نبودن بیرانوند احساس شود. این در حالی است که ژوزه مورایس پس از مدت‌ها تصمیم گرفت پیام نیازمند رقیب جدی بیرانوند در تیم ملی ایران را در بازی یک هشتم نهایی جام حذفی در چارچوب قرار دهد تا او را در شرایط مسابقه بزرگ مقابل پرسپولیس قرار دهد. مورایس در اکثر بازی‌های اخیر سپاهان از نیما میرزازاد به عنوان دروازه‌بان سپاهان استفاده کرد تا شاید اینگونه به نیازمند شوک دهد. حالا باید دید دو رقیب سنتی فوتبال کشور در یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ بیست و سوم که نتیجه آن رابطه مستقیم با مدعیان قهرمانی در هفته‌های پایانی فصل جاری دارد چه تصمیمی برای انتخاب دروازه بان های مطمئن خود خواهند گرفت.

از آخرین برد پرسپولیس در تهران مقابل سپاهان ۲۲۷۵ روز می‌گذرد و سرخپوشان آخرین بار در حالی توانستند سپاهان را در آزادی شکست دهند که هدایت این تیم را برانکو برعهده داشت. در واقع آخرین باری که پرسپولیس موفق به کسب سه امتیاز خانگی مقابل سپاهان شده، دیدار برگشت دو تیم در لیگ هفدهم بود که شاگردان برانکو ایوانکوویچ مقابل سپاهانی قرار گرفتند که حال و روز خوشی نداشت و با منصور ابراهیم‌زاده در رتبه سیزدهم قرار داشت. در آن دیدار پرسپولیس خیلی زود و توسط علیپور در دهمین دقیقه بازی به گل اول رسید و بازی در نیمه اول با همان نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم بازی پرسپولیس موقعیت‌های بسیاری را با بی‌دقتی و البته تاحدی بدشانسی از دست داد تا اینکه در شصت و ششمین دقیقه بازی شجاع خلیل‌زاده گل‌دوم پرسپولیس را مقابل تیم سابقش به ثمر رساند. در نهایت بازی با همان نتیجه به پایان رسید تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ در آستانه دومین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر قرار بگیرند.

کد خبر: 90886

نویسنده: : آررزو غفوری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0