10 مهر 1402 - 2:30 ب.ظ

دسترسی آموزشی دختران بعد از انقلاب اسلامی ۲۲۰ درصد افزایش یافت

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش درباره دستاوردهای نظام آموزشی بعد از انقلاب اسلامی گفت: برخی از این دستاوردها را دانش‌آموزان در جریان نیستند؛ به طور مثال، جمهوری اسلامی ۲۲۰ درصد نسبت به گذشته دسترسی آموزشی را برای دختران افزایش داده است.

از وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید، شرایط را در بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه برای پذیرش دانش‌آموزان فراهم کرده و پیش‌بینی ما این است که امسال حدود ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس حضور یابند.

وی با اشاره به فعالیت‌ها برای بازگشایی مدارس، افزود: بیش از ۹۳۰ هزار فرهنگی سازماندهی شده‌اند و بیش از ۱۵۳ میلیون جلد کتاب برای توزیع میان دانش آموزان مقاطع مختلف چاپ شده است. بهسازی و شاداب سازی فضای مدرسه به منظور افزایش علاقه‌مندی دانش آموزان در مدارس کشور با اولویت مدارس عادی دولتی انجام شده است.

کاظمی ادامه داد: دسترسی آموزشی حداقل اقدام در تحقق عدالت آموزشی و تربیتی است و به دنبال تحقق این سیاست و ارتقای کیفیت آموزشی با اولویت مدارس دولتی هستیم.

وی درباره «پویش مهر» گفت: در زمینه نظام آموزشی کشور، همواره دستاوردهایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است که گاهی دانش‌آموزان در جریان آنها نیستند. رویکرد تربیت دانش آموزان پژوهشگر، خلاق و نوآور در پژوهشسراهای دانش آموزی در حال انجام است و با همین نگاه رییس جمهور امسال به جای اینکه سوال مشخصی را مطرح کنند، راه را برای مشارکت دانش‌آموزان و اولیا در قالب پویش مهر باز گذاشته‌اند.

وضعیت مدارس شبانه‌روزی

معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد وضعیت مدارس شبانه‌روزی اظهار داشت: رغبت اولیاء به این موضوع بر اساس بستر فرهنگی خانواده متفاوت است اما شرایط و بستر لازم در این زمینه به صورت کامل مهیا شده است. برخی از مدارس شبانه روزی، نمونه دولتی هستند که خدمات متفاوتی را برای دانش‌آموزان فراهم کرده‌اند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در مورد توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی و بهبود وضعیت آنها گفت: یکی اولویت‌های ما همواره توسعه متوازن رشته‌ها بوده است. در این موضوع باید علاقه‌مندی و نیاز کشور به درستی در نظر گرفته شود. در این زمینه نیاز است که رشته‌های علوم پایه و به خصوص رشته ریاضی فیزیک را که در ۱۳ سال اخیر روندی کاهشی داشته، تقویت کنیم. در سال گذشته حدود ۱.۸ درصد افزایش در سهم پایه دهم داشتیم و امسال نیز شاهد توسعه حداقل ۱.۵ درصدی نیز خواهیم بود.

کد خبر: 81975

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0