18 آذر 1402 - 2:00 ب.ظ

افزایش ورودی دانشگاه فرهنگیان کمبود معلم در اصفهان را جبران می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: تامین نیروی انسانی اَبَرچالشی است که با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو معلمان در آینده بطور دائم مرتفع خواهد شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ محمدرضا ابراهیمی روز شنبه در آیینی به مناسبت «روز دانشجو» در جمع دانشجو معلمان پردیس شهید باهنر اصفهان افزود: یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در راستای رفع مشکل تامین نیروی انسانی، اصلاح ورودی دانشگاه فرهنگیان است.

افزایش ورودی دانشگاه فرهنگیان کمبود معلم در اصفهان را جبران می‌کند

وی اظهار داشت: میزان پذیرش دانشجو معلم در کشور، امسال به حدود ۳۰ هزار نفر رسید که حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از آنها متعلق به اصفهان است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان از دانشجو معلمان ورودی سال ۹۹ بدلیل همکاری با آموزش و پرورش برای تامین کسری نیروی انسانی تقدیر کرد و گفت: برای این افراد تقدیرنامه و امتیاز ویژه منظور می‌شود که این موارد در تعیین مدرسه محل تدریس آنها در سال تحصیلی آینده، بسیار موثر خواهد بود.

وی همچنین کمبود فضای آموزشی و وجود مدارس دونوبته و پُرتراکم را از دیگر چالش‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان در کنار کمبود نیروی انسانی برشمرد.

ابراهیمی همچنین با اشاره به اینکه دانشجویان بعنوان فرهیختگان جامعه موتور محرکه و مغز متفکر جامعه هستند، گفت: دشمنان بدلیل همین اهمیت و حساسیت است که می‌خواهند بر روی این افراد سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم تعدادی از نمایندگان دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خواهران و برادران اصفهان به بیان نظارت و مُطالبات خود از مسوولان آموزش و پرورش پرداختند.

افزایش ورودی دانشگاه فرهنگیان کمبود معلم در اصفهان را جبران می‌کند

در زمان حاضر بیش از هشت هزار نفر شامل ۶ هزار و ۷۰۰ دانشجو معلم و یکهزار و ۴۰۰ مهارت‌آموز فراگیر دوره‌های آموزشی بمنظور جذب در وزارت آموزش و پرورش در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان مشغول تحصیل هستند.

کد خبر: 85169

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0