10 بهمن 1402 - 4:00 ب.ظ

برای یک ازدواج سالم باید پرسید:

آیا مقوله مسکن مستقل در ازدواج جوانان دخیل است؟

در شروع زندگی داشتن مسکنی مستقل از ملزومات کنونی یک ازدواج سالم است.

یاقوت نیوز؛ مهدی محسنی‌ نیا جامعه شناس؛

در ابتدای امر و با داشتن دانش کافی نسبت به امر ازدواج این مهم دیده می‌شود که نیاز مبرم یک ازدواج در استقلال زوج در شروع زندگی است. این مهم از آن رو برای خانواده‌ها ضروری است که به میزان استاندارد از تنش‌های اولیه در زندگی زناشویی جلوگیری می‌کند.

یک ازدواج سالم در بهترین شرایط و با داشتن تاهم کامل بین زن و شوهر در هفته‌ها و ماه‌های اولیه خواه نا خواه دچار تنش‌های بسیاری می‌شود. در این میان و در طی این زمان زوج بایستی در شرایطی بدون حضور و دخالت دیگران تمامی ابعاد زندگی یکدیگر را دیده و در چهارچوب تربیتی هر یک با یکدیگر رفتار کنند تا به تعادلی درست در نظم رفتار اجتماعی خانوادگی برسند.

این مسئله نیاز یک مسکن مستقل را برای کسانی ایجاد می‌کند که به تازگی قصد ازدواج دارند و شاید بخشی از سخت‌گیری خانواده‌ها برای داشتن مسکن مستقل برای جوانان در ابتدای زندگی از همین تجربه زیست شده ناشی می‌شود.

حال با وضعیت اقتصادی کنونی و شرایط فعلی وضعیت مسکن، آیا یک جوان زیر 30 سال با هر میزان توان درآمدی ادر است مسکنی را به مالکیت خود درآورد؟

این پرسش و بسیاری پرسش‌های دیگر در مورد میزان اجاره‌بهای مسکن و حواشی آن هم برای ما مطرح می‌شود که آیا مبلغ حداقل حقوق برای کسی که به تازگی کاری را شروع کرده اجاره بهای یک مسکن با یک اتاق را فرآهم می‌کند؟

اگر نسبت تراکم جمعیت فعلی و آمار ازدواج را با دو دهه پیش مقایسه کنیم. سادگی و عدم حضور امکانات امروزی در خانه و حتی منطقه جغرایایی خانه‌ها نسب به رشد توقعات جامعه را بررسی کنیم. به مقدار فاحشی تفاوت‌ها احساس می‌شود و در این زمان اگر کمک مالی خانواده و یا پیشبینی داشتن مسکنی برای جوانان اتفاق نیافتد باید برای آن جوان گریست و به او حق داد که نخوهد تن به ازدواج دهد.

اما باید این توان و دلگرمی را به جوان داد که می‌شود چرخه ناامیدی را کنار زد و به سمت پیشرفت حرکت کرد و به آینده امیدوار بود. حال چرا و چگونه این مسئله را در یادداشت‌های بعدی بررسی می‌کنیم.

اهمیت شغل و میزان درآمد در ازدواج جوانان

کد خبر: 87448

نویسنده: مهدی محسنی نیا

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0