3 مهر 1400 - 8:14 ق.ظ

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش:

تاسیس ۵۰ مرکز مشاوره ازدواج توسط معاونت جوانان در ۶ ماه اول سال

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش، از صدور مجوز فعالیت ۵۰ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده و تمدید فعالیت ۵۰ مرکز دیگر در ۶ ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش یاقوت وطن، اعظم کریمی، درباره صدور و تمدید مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در شش ماهه نخست سال جاری گفت: دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ مجوز ۵۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را که متقاضیان آن فرایند دریافت مجوز را گذرانده و پذیرفته شده بودند را صادر و تعداد ۵۰ مرکز نیز که مهلت فعالیت آنان به پایان رسیده بود، تمدید کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان افزود: صدور این مجوزها ۲ ساله است و پس از آن در صورت همکاری منظم مدیران این مراکز با وزارت و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، شرکت در دوره‌های بازآموزی، دانش افزایی و عدم تخلف هر ۲ سال یک بار تمدید می‌شود.

کریمی با اشاره بر هدف از فعالیت این مراکز عنوان کرد: در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، تیمی متشکل از روانشناسان، مشاوران متخصص و مشاور دینی با هدف کمک به جوانان و خانواده‌ها ارائه خدمت می‌کنند.

وی تصریح کرد: خدمات مشاوره برای شناخت بهتر از خود و یکدیگر و کسب مهارت‌های لازم برای ساختن زندگی مشترک سالم، بالنده و مؤثر و تقویت بنیان خانواده، یادگیری مهارت‌های زندگی مشترک، توانمندی در زندگی و پیشگیری از طلاق، مشاوره‌های پیش از طلاق، مواجه شدن کارآمد با مسائل، مشکلات و بحران‌های زندگی به آموزش و مشاوره به جوانان و خانواده‌ها می‌پردازند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره بر نحوه بهره‌مندی از خدمات مراکز مشاوره ازدواج و خانواده به ویژه با توجه به محدودیت‌های کرونایی بیان کرد: مراکز مشاوره و آموزش ازدواج و خانواده علاوه بر ارائه خدمات به صورت تلفنی، حضوری و مجازی اقدام به تولید محتوای آموزشی و اثربخش در قالب کلیپ، موشن گرافی، مصاحبه، فیلم، پوستر و گفتگوهای زنده در بستر شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و اطلاعات مناسبی را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند.

کریمی با اشاره بر شرایط لازم برای ارائه مجوز مشاوره به افراد متقاضی اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود افراد غیرحرفه ای، غیر متخصص و فاقد صلاحیت به امر مشاوره ازدواج و خانواده، متقاضیان باید شرایط دریافت مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را دارا باشند. دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته روان شناسی و مشاوره با گرایش‌های مرتبط با ازدواج و خانواده، پروانه تخصصی از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره و دارا بودن حداقل ۵ سال تجربه کاری در حوزه ازدواج و خانواده ازجمله شرایط تعیین شده است.

وی با بیان اینکه روند دریافت مجوز مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به شکلی طراحی و تدوین شده است که تنها افراد صاحب صلاحیت و متخصص بتوانند مجوز مرکز دریافت کنند، خاطرنشان کرد: برای این کار ابتدا متقاضیان در سامانه الکترونیک صدور مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به آدرس WWW.MOSHAVER.MSY.GOV.IR ثبت نام کرده و پس از بررسی و تأیید مدارک کارشناسی و احراز صلاحیت، در مصاحبه علمی شرکت و اگر متقاضیان در مصاحبه‌ها قبول شوند، مجوز فعالیت مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را دریافت می‌کنند.

104

کد خبر: 29948

منبع: مهر

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0