نویسنده: مهدی محسنی نیا

بینش رسانه‌ای
25 اسفند 1402 - 8:00 ق.ظ

چگونه می‌توانم سواد رسانه‌ای خود را بهبود ببخشم؟

یاقوت نیوز- به شکل کلی سواد رسانه‌ای امروز یک امر جدی و قابل پیگیری برای هر فرد است، آن هم در زمانی که برای تفکیک واقعیت از دروغ سازی‌های رسانه‌ای نیاز به اطلاعات بسیاری داریم.

بینش رسانه‌ای
24 اسفند 1402 - 8:00 ق.ظ

سواد رسانه‌ای چیست؟

یاقوت نیوز- سواد رسانه‌ای به مجموعه مهارت‌ها، دانش و قدرت تحلیلی اشاره دارد که برای درک و ارزیابی صحیح و هوشمندانه رسانه‌ها و محتوای رسانه‌ای نیاز است.

اجتماعی
21 اسفند 1402 - 8:30 ق.ظ

چگونه می‌توانم بررسی کنم که یک منبع خبری از منابع چندگانه استفاده می‌کند؟

یاقوت نیوز- بررسی یک خبر برای شناختن منابع چندگانه آن کمک شایانی به مخاطب خواهد کرد تا بهتر بتواند منبع خبری خود را بشناسد و تحلیل کند.

اجتماعی
19 اسفند 1402 - 8:30 ق.ظ

برای تحلیل خبر به دانش خاصی نیاز است؟

یاقوت نیوز- تحلیل خبر حق بدون شرط مخاطب است، اما برای آن نیازمند دانستن چند پیش‌نیاز هستیم.

بینش رسانه‌ای
23 بهمن 1402 - 1:00 ب.ظ

آیا عموم جامعه نیاز به دانستن اخبار دارند؟

یاقوت نیوز- بله، عموم جامعه نیاز به دانستن اخبار دارند. داشتن دانش و آگاهی از اخبار و رویدادهای روز، به افراد کمک می‌کند تا در جامعه‌ی خود بهتر و به طور اثربخش‌تر عمل کنند. اطلاع از اخبار مختلف، افراد را در جریان تغییرات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار می‌دهد و به آنها امکان می‌دهد تصمیم‌گیری‌های مناسب‌تری انجام دهند.

اجتماعی
16 بهمن 1402 - 10:00 ق.ظ

چگونه می‌توانیم مهارت‌های ارزیابی محتوا را به مخاطبان آموزش دهیم؟

یاقوت نیوز-افزایش اعتماد مردم به رسانه‌ها یک فرایند چندگانه است و نیازمند تلاش همه طرف‌های مرتبط، از رسانه‌ها تا جامعه‌ی خود رسانه‌ای است.

بینش رسانه‌ای
15 بهمن 1402 - 10:00 ق.ظ

اهمیت نقش اعتماد ساز رسانه

یاقوت نیوز-نقش اعتماد سازی رسانه‌ها در جامعه بسیار حائز اهمیت است. رسانه‌ها نقشی بزرگ در انتقال اطلاعات، نگهداری از حقوق عمومی و شکل دادن به نظرات عمومی دارند. اما برای اینکه بتوانند این نقش را به خوبی انجام دهند، باید اعتماد جامعه را جلب کنند.

اجتماعی
8 بهمن 1402 - 4:00 ب.ظ

با افزایش سن ازدواج باید پرسید:

اهمیت شغل و میزان درآمد در ازدواج جوانان

امروزه افزایش سن ازدواج در مشمولین آن که باید به طور طبیعی بین 25 تا 30 سالگی باشد، بسیار افزایش یافته است. برخی فعالان در این ضمینه مسائل شغلی و اقتصادی را دلیل اصلی بهانه جویی جوانان می‌دانند.