16 مهر 1400 - 4:52 ب.ظ

مدیرکل سلامت جمعیت وزارت بهداشت:

کاهش فرزندآوری در ایران؛ هشداری که باید جدی گرفت

مدیرکل سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: به دلیل سقوط نرخ زاد و ولد و کاهش فرزندآوری با کاهش شدید جمعیت به عنوان یک چالش بزرگ مواجه خواهیم شد.

فرزندآوری

به گزارش یاقوت وطن، حامد برکاتی مدیرکل سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت  از روند کاهشی زاد و ولد در ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: وضعیت جمعیت کشور در چند سال گذشته کاهشی بوده است، رفع این مشکل نیازمند انجام اقدامات و سیاست‌های ریز و کلان در کشور است.

او با بیان اینکه برای اصلاح فرآیند جمعیتی کشور باید اقدامات بهتری انجام دهیم، افزود: در زمینه کاهش تولد و فرزند آوری عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دخیل است که باید راهکار‌های موثری در این خصوص اندیشیده شود.

برکاتی بیان کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینه اصلاح فرآیند جمعیت راهگشاست؛ در این سیاست‌های ابلاغی به همه جوانب مسائل جمعیتی و فرزند آوری پرداخته شده است.

مدیرکل سلامت جمعیت وزارت بهداشت تاکید کرد: طرح تعالی جمعیت و خانواده در حال بررسی است و امیدوارم به مفاد سیاست‌ها در این طرح پرداخته شود. اگر به مسائل جمعیتی توجه نشود ما در آینده دچار کمبود جمعیت جوان و نیروی کار خواهیم شد. متاسفانه روند رشد جمعیت در سال ۹۸ به زیر یک درصد رسید.

برکاتی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال گذشته، میزان تولد‌ها روند کاهشی داشت، گفت: به هم خوردن توازن جمعیتی و کاهش جمعیت مولد در سنِ کار می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده در پیشرفت و توسعه اقتصادی عمل کند.

104

کد خبر: 30117

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0