8 آبان 1402 - 4:00 ب.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد:

ایران سومین کشور جهان در تولید علم درباره جراحی چاقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه ایران بعد از آمریکا و چین سومین کشور در ارایه مقالات پیرامون جراحی چاقی به شمار می رود، گفت: تاکنون بیش از 100 نفر در رشته جراحی چاقی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ ‌عبد الرضا پازوکی روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع مرجعیت علمی این دانشگاه در زمینه جراحی چاقی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر در رشته جراحی چاقی از دانشگاه علوم پزشکی ایران فارغ التحصیل شده‌اند و گردشگران سلامت نیز برای درمان در این حوزه به ایران سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز سومین رتبه را در زمینه تولید علم در رشته جراحی چاقی در کشور دارد، ادامه داد: تاکنون هشت دانشجوی خارجی در رشته جراحی چاقی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ایران تجربیات خود را در زمینه جراحی چاقی در قالب مقالات علمی ارایه کرده است؛ گفت: فدراسیون بین المللی جراحی چاقی، ایران را به عنوان هشتمین کشور در عرضه مقالات معرفی کرده است به طوری که بعد از آمریکا و چین، سومین کشور دنیا در عرضه مقالات پیرامون درمان چاقی هستیم.

پازوکی با یادآوری اینکه دانشگاه های علوم پزشکی با وجود تحریم ها، دستاوردهای درخشانی در حوزه سلامت داشته اند به طوری که ایران جزو کشورهای سرآمد در منطقه در حوزه سلامت به شمار می رود، هستیم.

وی کیفیت ارایه خدمات در زمینه جراحی چاقی در کشور را بالا دانست که سبب شده بیماران بین المللی برای درمان به ایران سفر کنند.

در ادامه شهاب شهابی عضو هیات علمی بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) نیز در این نشست گفت: در یک دهه گذشته ۱۵۰ مقاله در زمینه جراحی چاقی تهیه شده ۸۷ مقاله از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است.

وی از آموزش فلوشیپ چاقی برای دانشجویان خارجی و برگزاری کارگاه‌هایی با موضوع آموزش جراحی چاقی خبر داد و گفت: بیماران خارجی برای جراحی چاقی به ایران می آیند که نه فقط به خاطر ارزان بودن هزینه‌ها، بلکه به واسطه کیفیت بالای درمان است به طوری که سه فلوشیپ از کشورهای پاکستان، افغانستان و لبنان آموزش های لازم را در حوزه جراحی چاقی در ایران دیده اند.

وی با بیان اینکه عارضه جراحی چاقی حدود یک درصد است، اظهار داشت: فلوشیپ جراحی چاقی، می‌تواند عمل جراحی چاقی را انجام دهد.

 

کد خبر: 83456

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0