16 مرداد 1402 - 3:00 ب.ظ

۸۱ درصد کلاس‌های درس مقاوم هستند

رییس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه ۱۹ درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی هستند، گفت: ۸۱ درصد یعنی حدود ۱۰۴ هزار کلاس‌ درس در کشور مقاوم هستند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ حمید رضا خان محمدی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع طرح شهید سید روح الله عجمیان(نهضت بهسازی و شاداب سازی مدارس کم‌تر برخوردار) اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته برای استفاده از صندوق ذخیره ارزی در برنامه‌ هفتم اعتباری برای نوسازی و بازسازی کلاس‌های نیازمند مستحکم‌سازی در نظر گرفته شده است که اگر در برنامه هفتم به این اعتبار توجه نشود، با یک ابر چالش مواجه می‌شویم و ۳ میلیون دانش آموز در فضای نامستحکم قرار دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس با توجه به سرانه دچار آسیب‌هایی شده اند که باید از ظرفیت قرارگاه جهادی به منظور رفع چالش در مناطق کم‌برخوردار بهره‌مند شد. بنابراین از ظرفیت آموزش و پرورش و دانش آموزان در این راستا به منظور شناسایی و حل مشکل استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای این طرح حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس هدف گذاری شد که تا کنون کار بازسازی ۲۴ هزار کلاس درس پایان یافته و پیش بینی می‌شود که ۴۵ هزار کلاس درس دیگر تا پایان تابستان و مابقی در روزهای پنجشنبه و جمعه و تعطیلات مدارس پایان یابد.

خان محمدی یادآور شد: اگر بخواهیم این ۱۰۰ هزار کلاس درس را با اعتبار و روند اداری به غیر از جهادی پیش ببریم، هزینه یکسال سازمان نوسازی را نیاز دارد. این طرح شهید عجمیان باعث بهسازی و شاداب سازی مدرسه و تقویت مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی هستند، گفت: در تهران ۸ هزار و ۸۰۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی هستند اما برنامه برای مدارس از جنس اعتبارات خاص است که اگر این اعتبار در برنامه هفتم تصویب شود، کار با سرعت انجام می‌شود.

کد خبر: 78887

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0