4 شهریور 1402 - 5:00 ب.ظ

وقتی طلایی‌‎‌ها، سرخابی‌ها را جا گذاشتند!

هفته سوم، هفته سبقت اصفهانی‌ها از دو مدعی دیگر بود و سپاهان با ثبت سومین برد متوالی با توجه به تساوی پرسپولیس و باخت استقلال، به تنهایی جایگاهش را در صدر محکم کرد.

به گزراش یاقوت نیوز؛ لیگ برتر فوتبال در حالی آخر هفته گذشته از ایستگاه سوم هم عبور کرد که مشکلات داوری و سوت‌های جنجالی خیلی زود بار دیگر تبدیل به حواشی بزرگ فصل جدید شده است. جنجال‌هایی که با توجه به نرسیدن کمک داور ویدئویی به فصل جاری مانند دوره گذشته یکی از حواشی پرسروصدای لیگ خواهد بود. با وجود سایه انداختن دوباره مشکلات داوری اما لیگ هفته به هفته جذاب‌تر پیش می‌رود. در گزارشی به فراز و فرودهای هفته سوم نگاهی انداخته‌ایم.

رنگ هفته زرد شد!

تنها تیم ۹ امتیازی لیگ هستند، سه بازی و سه برد متوالی، آنها را در صدر جدول فصل جدید نشانده است. حکایت سپاهان و شاگردان ژوزه مواریس است که از همین شروع بازی‌های فصل جدید کمربندهایشان را محکم برای قهرمانی بسته‌اند. آنها تا امروز در سه بازی مهم پیروز شده‌اند تا نشان دهند که تنها به بالا بردن جام در پایان هفته سی‌ام فکر می‌کنند.

سایه‌روشن‌های هفته سوم لیگ برتر؛ وقتی زردها، سرخابی‌ها را جا گذاشتند!

سپاهان پس از دو برد مهم برابر تراکتور و ذوب‌آهن، هفته سوم هم استقلال دیگر مدعی قهرمانی را در نقش جهان شکست داد تا مواریس و شاگردانش با حداکثر امتیاز تیم شماره یک بیست‌وسومین دوره لیگ در پایان هفته سوم باشند. موقعیتی که با توجه به پتانسیل و ظرفیت زردپوشان اصفهانی، سخت از دست خواهند داد.

هفته سوم به کام سرخابی‌ها نبود

هفته سوم، هفته استقلال‌‎ و پرسپولیس نبود. دو تیمی که تا پایان هفته دوم پا به پای سپاهان بالا آمدند و امتیاز گرفتند اما در سومین بازی ترمز بردهایشان کشیده شد تا زردپوشان، سرخابی‌ها را جا بگذارند و با این دو تیم فاصله بیندازند.

سایه‌روشن‌های هفته سوم لیگ برتر؛ وقتی زردها، سرخابی‌ها را جا گذاشتند!

پرسپولیس با تساوی آن هم با گل آفساید برابر ذوب‌آهن متوقف شد و ۲ امتیاز از دست داد. استقلال هم در اصفهان در حساس‌ترین بازی هفته سوم برابر سپاهان که یک مسابقه شش امتیازی بود با یک گل مغلوب شد تا سهم جواد نکونام و شاگردانش از بزرگترین بازی هفته هیچ باشد.

سایه‌روشن‌های هفته سوم لیگ برتر؛ وقتی زردها، سرخابی‌ها را جا گذاشتند!

البته ماراتن لیگ تازه شروع شده و فاصله ۲ امتیازی پرسپولیس و ۳ امتیازی استقلال با سپاهان و صدر جدول اگر چه قابل جبران است اما به نظر می‌رسد با توجه رقابت نزدیک در جنگ قهرمانی بر سر جام شماره ۲۳، همین تک امتیازها شاید در هفته آخر تعیین کننده باشد.

مدل یونانی گل‌گهر در جمع مدعیان

مارینوس اوزونیدیس و گل‌گهر سورپرایزهای فصل جدید تا اینجای کار هستند. حکایت این تیم سیرجانی برای فصل جدید با هفته‌های پایانی فصل قبل از زمین تا آسمان متفاوت است و تیمی که پس از رفتن امیر قلعه‌نویی به تیم ملی با سعید الهویی در سراشیبی قرار داشت دوباره با سرمربی یونانی دوباره به جمع مدعیان برگشته است.

آنها با دو برد و یک مساوی و تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس روی رده دوم جدول و در فاصله دو امتیازی سپاهان صدرنشین ایستاده‌اند. سیرجانی‌ها که با برد مقابل فولاد لیگ را شروع کردند، پس از تساوی برابر پیکان، در هفته سوم دوباره به جاده برد برگشتند و با برد نساجی آن هم در قائمشهر، دومین بردشان را در ۳ بازی گذشته از لیگ ثبت کردند تا در جمع بالانشینان جدول قرار بگیرند.

سایه‌روشن‌های هفته سوم لیگ برتر؛ وقتی زردها، سرخابی‌ها را جا گذاشتند!

هر چند آنها هنوز به زمین سفت نخورده‌‎اند و عیار واقعی‌شان را باید در هفته‌های آینده و بازی مقابل تیم‌های سرسخت‌تر سنجید و دید که آیا شاگردان اوزونیدیس همچنان روی این ریل ادامه می‌دهند یا متوقف می‌شوند؟

پایان قابل پیش‌بینی

هفته سوم پایان حضور علیرضا منصوریان را روی نیمکت فولاد رقم زد، مربی‌ای که از همان میانه فصل پیش که به جای جواد نکونام قهر کرده روی نیمکت فولاد نشست، سکوهای فولاد همواره مخالف درجه یک او بودند و هیچ وقت نتوانستند با این انتخاب مدیران تیم کنار بیایند.

سایه‌روشن‌های هفته سوم لیگ برتر؛ وقتی زردها، سرخابی‌ها را جا گذاشتند!

تنش هواداران و منصوریان و شروع ضعیف فولاد در فصل جدید با این مربی نامحبوب سرانجام باعث جدایی قابل پیش‌بینی منصوریان شد. به خصوص که فولاد با کسب سه باخت متوالی در سه بازی گذشته از لیگ، بدون هیچ امتیازی در قعر جدول جا گرفته است.

جایگاه فعلی فولاد برای تیمی که سال گذشته تا یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان پیش رفت و هر فصل برای سهمیه می‌جنگید، یک سقوط کامل است. آنها پس از شکست برابر گل‌گهر و صنعت‌نفت، این هفته برابر ملوان شکست خوردند تا جایگاهشان در قعر جدول با ۹ گل خورده و تنها یک گل زده تثبیت شود!

چشم‌شان به برد روشن شد

هفته سوم هر چقدر برای هواداران اهوازی ادامه روزهای سیاهشان بود اما به دو قعرنشین دیگر لیگ روی خوش نشان داد و آنها اولین بردشان را در فصل جدید جشن گرفتند. ملوان پس از دو باخت متوالی، این هفته در انزلی توانست فولاد را شکست دهد و با کسب اولین سه امتیاز فصل از قعر جدول کنده شود.

سایه‌روشن‌های هفته سوم لیگ برتر؛ وقتی زردها، سرخابی‌ها را جا گذاشتند!

شمس‌آذر قزوین مهمان تازه‌وارد لیگ برتر که فصل جدید را با سه امتیاز منفی به دلیل استفاده از یک بازیکن غیرمجاز آغاز کرده بود، در هفته سوم اولین بردش را در تاریخ لیگ برتر جشن گرفت.

سایه‌روشن‌های هفته سوم لیگ برتر؛ وقتی زردها، سرخابی‌ها را جا گذاشتند!

شاگردان سعید دقیقی پس از تساوی برابر استقلال خوزستان و باخت به هوادار، در هفته سوم مس رفسنجان را شکست دادند تا با مثبت شدن امتیازاتشان در جدول، اولین حضورشان در لیگ برتر با امیدواری بیشتری ادامه پیدا کند.

کد خبر: 80123

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0