17 مهر 1402 - 6:30 ب.ظ

از برگزاری دیدارهای سرخابی‌ها خارج از آزادی استقبال می‌کنیم

مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر با اشاره به وضعیت چمن نامناسب ورزشگاه آزادی، گفت: از درخواست باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای برگزاری بازی‌هایشان در استادیوم‌های دیگر استقبال می‌کنیم.

به گزراش یاقوت نیوز؛ سهیل مهدی، مدیر کمیته مسابقات لیگ برتر سازمان لیگ فوتبال درباره تعطیلی دوباره لیگ به دلیل فیفادی و بازی‌های ملی، گفت: وظیفه ما حمایت از تیم ملی است، تاخیر در برگزاری مسابقات را می‌پذیرم اما با یک دو اصلاحیه به برنامه این فرصت فراهم می‌شود که دوباره با همکاری باشگاه‌ها به برنامه قبلی برگردیم. قبول دارم که در تعطیلات تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا، تیم امید و تیم بزرگسالان بازیکن نداشتند، متضرر شدند اما سعی می‌کنیم در هفته‌های اول جبران کنیم.

مهدی درباره اینکه عنوان کرده بود که شاید استقلال و پرسپولیس دیگر در ورزشگاه آزادی بازی نکنند، اظهار داشت: نمی‌خواهیم هیچ تیمی را به زور از ورزشگاه خانگی‌اش خارج کنیم اما اگر می‌خواهیم اتفاق بازی پرسپولیس و النصر با توجه به شرایط آب‌وهوایی و احتمال بارندگی تکرار نشود، در صورتی که استقلال و پرسپولیس درخواست بدهند بازی‌هایشان در ورزشگاه دیگری برگزار شود، از آن استقبال می‌کنیم. در این صورت فرصت فراهم می‌شود تا چمن ورزشگاه آزادی برای بازی‌های لیگ قهرمانان و همچنین تیم ملی از شرایط بهتری برخوردار شود. این در اختیار باشگاه است و پذیرای پیشنهادشان هستیم.

مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر درباره اعتراض باشگاه‌ها به برنامه‌ریزی لیگ برای پایان فصل جاری در مردادماه، تصریح کرد: اشاره کردیم نهایتا تا مرداد بازی‌ها را به پایان می‌رسانیم اما با اصلاحیه‌هایی که انجام می‌دهیم سعی می‌کنیم که به آن زمان نرسد. با توجه بازبینی که در برنامه لیگ داشتیم سعی می‌کنیم که فرصت از دست رفته را جبران کنیم.

وی درباره انتقاداتی که به زمان اهدای سوپرجام شد، گفت: اهدای کاپ سوپرجام باید قبل از لیگ انجام می‌شد اما به دلیل همزمانی با ماه محرم و سوگواری شهادت سیدالشهدا(ع) نتوانستیم این مراسم را به احترام به این ایام برگزار کنیم. اما مسلما باید این مراسم قبل از شروع فصل باشد تا انگیزه‌ای برای ورود تیم‌ها به بازی‌ها باشد.

مهدی درباره انتقاد سرمربی یونانی گل‌گهر از عدم برگزاری نشست خبری پس از بازی با پرسپولیس، یادآور شد: در لیگ برتر مرسوم نبوده که کنفرانس خبری پس از بازی برگزار نشود. اما حتما وضعیت سالن کنفرانس ورزشگاه را می‌دانید، مربی را باید سوار ماشین کردیم، بازی اول آسانسور درست بود و در بازی بعدی خراب شد، سقف سالن کنفرانس مشکل دارد و با توجه به این مسائل ورزشگاه را به دندان می‌کشیم تا بازی‌ها برگزار شود و این مسائل به خاطر ساخت و ساز است و طبیعی است، اما به موضوع کنفرانس رسیدگی خواهیم کرد.

مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر درباره اینکه بازیکنان و مربیان عنوان کرده‌اند برای جلوگیری از تعطیلی‌های لیگ مشکلی با برگزاری بازی سه روز یک بار و به صورت فشرده ندارند، گفت: اصلاحیه برنامه لیگ به این مطالبه جواب می‌دهد. از بازیکنان ممنون هستیم که برای بازی فشرده و سه روز یک بار اعلام آمادگی می‌کنند اما وقتی بازی‌ها به مراحل حساس می‌رسد تیم‌ها حرف‌های دیگری را می‌زنند. ما سعی می‌کنیم برنامه لیگ کمتر دستخوش تغییرات شود. سال‌های گذشته چنین وضعیتی نداشتیم اما امسال تیم امید برنامه ما را به هم زد.

وی درباره احتمال میزبانی ورزشگاه تختی از بازی‌های لیگ از نیم فصل، اظهار داشت: فقط ورزشگاه تختی نیست و نزدیک به ۶، ۷ ورزشگاه ما از میزبانی مسابقات در تهران خارج شدند. نیاز داریم که ورزشگاه اضافه شود. به همین خاطر از درخواست استقلال و پرسپولیس برای تغییر ورزشگاه و رفتن به سمت برگزاری بازی‌هایشان در ورزشگاه‌های دیگر استقبال می‌کنیم.شاید ورزشگاه تختی یک جایگزین خوبی به صورت موقت برای ورزشگاه آزادی باشد.به خصوص که معتقدم باید چمن آن تعویض شود.

مهدی درباره برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد هم تصریح کرد: موضوع این ورزشگاه به مدیریت آن بر می‌گردد و هیچ ورزشگاهی در اختیار سازمان لیگ نیست. تیم‌ها می‌توانند پیشنهاد بدهند و در صورت موافقت استان و مدیریت ورزشگاه بازی‌ها در یک استادیوم مورد نظر برگزار می‌شود.

مسئول کمیته مسابقات لیگ درباره اینکه اگر فردا به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان تهران انتخاب شود، آیا در سازمان لیگ خواهد ماند، گفت: بر اساس قوانین نمی‌توانم.

وی در پایان درباره اینکه تا پیش از شروع جام ملت‌ها و تعطیلات نیم‌فصل لیگ چند هفته برگزار خواهد شد، اظهار داشت:برگزاری بازی‌ها تا هفته دوازدهم برنامه‌ریزی شده بود اما سعی می‌کنیم هفته‌های بیشتری را برگزار کنیم.

کد خبر: 82383

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0