12 آذر 1402 - 8:10 ق.ظ

مدیرکل ترانزیت سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

حمل و نقل دریایی ایران و روسیه افزایش یافت

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و امور توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی بین ایران و روسیه طی ماه‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، گفت: طرف ایرانی برای تسریع حمل کالا بین دو کشور ۸۰ درصد تخفیف بر روی تعرفه کشتی‌های رو-رو قائل شده است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از وزارت راه و شهرسازی، «خسرو سرایی» مدیرکل ترانزیت، لجستیک و امور توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیت دریایی ایران و روسیه و مذاکرات بین دو کشور اظهار کرد: خوشبختانه حمل و نقل دریایی بین دو کشور با بهره گیری از حمل و نقل چند وجهی، طی ماه‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است اما همچنان فرصت رشد بیشتر برای پاسخ‌گویی به نیازهای طرفین وجود دارد.

وی افزود: باید برای بهره برداری کامل از بنادر دولتی و غیر دولتی دریای خزر و استفاده لازم از ظرفیت ترانزیت و تجارت موجود بین دو کشور تلاش شود.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و امور توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بازدیدهای مکرر هیئت‌های روسی از بنادر شمال و جنوب کشور گفت: از ابتدای سال ۲۰۲۳ هیات‌های متعدد روسی به‌خصوص شرکت «روس آگرو» که در زمینه غلات فعالیت دارد بازدید داشته‌اند. امیدواریم این‌گونه اقدامات منجر به افزایش سهم حمل و نقل دریایی دو کشور شود.

سرایی یکی از راهکارهای افزایش حجم ترانزیت و تجارت دو کشور را تشکیل شرکت‌های حمل و نقل چندوجهی مشترک عنوان کرد و گفت: بنادر روسیه نیازمند رسیدگی جدی در زمینه لایروبی و نیز کاهش زمان انتظار و نوبت دهی کشتی‌های ایرانی دارد.

وی در ادامه بیان داشت: طرف ایرانی نسبت به بهره گیری از کشتی‌های رو-رو در دریای خزر ابراز علاقه مندی کرده است و در همین راستا ۸۰ درصد تخفیف تعرفه‌ای برای این نوع کشتی‌ها در نظر گرفته است.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و امور توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره مذاکرات فی مابین یکی دیگر از اقداماتی که منجر به تسریع دستیابی به اهداف ترانزیتی و تجاری دو کشور می‌شود را اقدام عملیاتی برای تسهیل تردد کشتی‌های ایرانی در رود ولگا با توجه به فصل سرما و یخبندان عنوان کرد.

سرایی در پایان خاطرنشان کرد: حمل و نقل دریایی ایران حتی برای ۲۰ میلیون تن کالای ترانزیتی آمادگی دارد، اما جا به جایی این حجم از کالا بستگی به ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای و ریلی روسیه و ایران در پس کرانه دارد.

کد خبر: 84957

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0