4 شهریور 1402 - 2:00 ب.ظ

جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه آب به ۸۶.۸۱ درصد رسید

اقدام‌های دولت سیزدهم در بخش آبرسانی روستایی سبب شده ۸۶.۸۱ درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار گیرند.

به گزراش یاقوت نیوز؛ یکی از اهداف وزارت نیرو در دولت سیزدهم تامین آب پایدار و سالم برای مناطق روستایی کشور است.

بر همین اساس، وزارت نیرو در دولت سیزدهم طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کشور را در دستور کار قرار داد و برای اجرای بهتر کارها مرکز جهاد آبرسانی شکل گرفت.

این مرکز در گام نخست آبرسانی به ۱۰ هزار روستا را اولویت قرارداد.

اقدام‌های انجام شده در گام نخست سبب شد با آبرسانی به سه‌هزار و ۳۰ روستا، منجر به افزایش ۸۶.۸۱ درصدی جمعیــت روســتایی تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی شود.

این میزان آبرسانی در دولت سیزدهم 2 برابر درصد میانگیــن افزایــش ســالیانه در سال‌های پس از انقلاب اسلامی است.

آبرسانی به روستاها از طریق ساخت چهار هزار و ۳۶۵ کیلومتر خطوط انتقال آب روستایی انجام شده است.

«هاشم امینی» سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور در روزهای اخیر در این باره در جمع خبرنگاران، تامین آب ۱۰ هزار روستای دارای تنش یا فاقد تاسیسات آبرسانی را نخستین فاز اجرایی در جهاد آبرسانی برشمرد و ادامه‌داد: باتوجه‌به وضعیت آب شرب روستاهای کشور که موید ضرورت رفع تنش آبی و تامین آب پایدار است، برنامه جهاد آبرسانی که از تاکیدات دولت برای رفع محرومیت روستاهای کشور است، برای ۲۰ هزار روستای کشور در ۲ مرحله برنامه‌ریزی و آغاز شد.

وی بیان‌داشت: در فاز نخست، تامین آب ۱۰ هزار روستای دارای تنش یا فاقد تاسیسات آب‌رسانی و در فاز دوم روستاهای دارای تنش یا فاقد تاسیسات که در زمان شروع پروژه دارای ردیف اجرایی نبوده‌اند، به این طرح اضافه شد.

امینی از مشارکت خیرین آب‌رسان و ایجاد زمینه مشارکت خیرین در آبرسانی به پنج هزار روستا از فاز اول و دوم خبر داد و گفت: تشکیل مجمع خیرین آب‌رسان کشور و استان‌ها که ۱۲ استان مجامع آنها ثبت شده، انعقاد تفاهم‌نامه با خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی برای مشارکت در آب‌رسانی به ۲ هزار و ۳۰۰ روستا تاکنون و اتمام عملیات اجرایی در ۵۱۶ روستا که خیرین در آب‌رسانی آنها مشارکت داشته‌اند، از جمله این اقدام‌ها است.

کد خبر: 80114

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0