28 شهریور 1402 - 2:30 ب.ظ

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های های دفاع مقدس استان همدان:

برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های های دفاع مقدس استان همدان گفت: بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه با دو هزار و ۷۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس امسال برگزار می شود.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان، سردار “مهدی ظفری” مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع‌مقدس اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های برنامه‌های امسال هفته دفاع‌مقدس با محوریت جوانان است. فردا و در طلیعه ورود به هفته دفاع‌مقدس یک همایش بزرگ تجلیل از پیشکسوتان ادوار مختلف عرصه دفاع‌مقدس تحت عنوان “از دیروز تا امروز” برگزار خواهد شد. در این همایش از یک میلیون پیشکسوت ادوار مختلف در سراسر کشور با حضور وبیناری مقام معظم رهبری تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق تاکید مقام معظم رهبری در جهت حفظ جایگاه و کرامت زن، ۵۰۰ هزار نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: پیشکسوت متعلق به یک نسل نیست و نمی‌توان گفت ایثارگری فقط مختص به دوران جنگ است، بر همین اساس در این همایش از تمامی پیشکسوتان عرصه‌های مختلف تجلیل می‌شود.

ظفری با بیان اینکه این همایش، نمایش تجلی نسل گذشته با نسل امروز است، عنوان کرد: این همایش  مشق واگذاری مفاهیم ناب دفاع‌مقدس به نسل جوان است که در تمامی شهرها برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اینکه در یک سال گذشته و در راستای کنگره شهدا، برنامه‌ریزی‌های متعددی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت داده‌ایم، تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از هزار و ۸۰۰ یادواره شهدا در قالب اقشار مختلف برگزار شده است. ضمن اینکه برنامه‌هایی نظیر فصل شیدایی، اثرگذاری بالایی در جامعه داشت. نمایشی که نشان‌دهنده پیوند تاریخ اسلام با دفاع‌مقدس بود.

وی با بیان اینکه در راستای کنگره شهدا، امسال سال خاصی بوده و باید از این تجربه و ظرفیت در طول سال‌های آتی استفاده کنیم، اضافه کرد: به فرموده امام خمینی (ره)، جنگ یک نعمت است. نپرداختن صحیح به جنگ و دستاوردهای آن باعث ایجاد ابهاماتی در جامعه می‌شود. یکی از دستاوردهای مهم جنگ، افزایش توان قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی بوده که باید به طرزی درست به آن پرداخته شود.

ظفری با بیان اینکه امروز ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت نقل محافل است و این خود یعنی قدرت بازدارندگی، ادامه داد: امروز هر اتفاقی در دنیا رخ می‌دهد، جمهوری اسلامی شاخه و وزنی از آن است. جمهوری اسلامی امروز در حوزه امنیت ملی از آزادی‌خواهان دنیا در تمام جغرافیا حمایت می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع‌مقدس ما در حال جهانی شدن است، خاطرنشان کرد: خورشید اسلام ناب محمدی و حقیقی طلوع کرده و عالم‌تاب شده است. ما طلیعه ظهور را دنبال می‌کنیم و لازم است در این راستا، به واقعیات و ناگفته‌های دفاع مقدس صحیح و اصولی ورود کنیم.

وی به اهمیت تشکیل انجمنی از اهالی رسانه در راستای تبیین حقایق و واقعیات دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی و تمامی شهدای ما فدایی تشکیل حکومت جهانی شدند. ما امروز نباید گرفتاری حواشی باشیم تا خیلی درست به تبیین فرهنگ شهادت بپردازیم.

سردار ظفری به نقش مهم مطالبه‌گری و برنامه‌ریزی در ذهن یک “خبرنگار انقلابی” اشاره کرد و گفت: لزوم شناخت مفاهیم و روحیات فرهنگ ناب دفاع‌مقدس از موضوعات مهم است که باید رسانه به آن بپردازد.

گفتنی است در این‌مراسم از پوستر هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

کد خبر: 81385

نویسنده: : منیژه فرهان پور

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0