27 آذر 1402 - 7:46 ب.ظ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان:

جابجایی بیش از ۸ میلیون تن کالا در هشت ماهه امسال

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: در هشت ماهه امسال بیش از ۸ میلیون تن کالا جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش جابجایی کالا داشته ایم.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛  مهرداد آهکی” مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  حجم  آسفالت ریزی در ماه های اخیر از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در همدان بی‌نظیر بوده و نهضتی بزرگ در عرصه آسفالت روستایی به شمار می‌رود.

وی افزود: با اجرای این طرح که برای آن ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، ۱۸ روستای این استان از نعمت آسفالت برخوردار شدند و تلاش برای آسفالت ریزی سایر جاده‌های روستایی نیز ادامه دارد.

آهکی خاطرنشان کرد: همچنین روکش ۵۰۰ کیلومتر راه جاده‌ای امسال انجام شده که بیش از برنامه پیش بینی شده راهداری استان همدان بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به کاهش میزان تصادفات جاده‌ای طبق آخرین آمار جمع آوری شده گفت: در کاهش تصادفات همانند سال قبل توانسته‌ایم رتبه دوم کشور را حفظ کنیم و سیر صعودی را در این حوزه پیش گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در فوتی‌های ناشی از تصادفات نیز توانسته‌ایم طی هفت ماهه امسال رتبه پنجم را کسب کنیم و تلاش مجموعه راهداری استان رسیدن به رتبه اول یا دوم کشور تا پایان سال جاری است.

آهکی ادامه داد:  در ایام اربعین امسال نیز رکورد قابل توجهی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشتیم و توانستیم تا ۴۲ درصد سوانح رانندگی را در همدان کاهش بدهیم.

وی اجرای عملیات‌ فنی و ایمن‌سازی جاده‌ها و نیز عوامل بازدارنده را منجر به کاهش تصادفات رانندگی در جاده‌ها عنوان کرد و گفت: سیاست این اداره کل شتاب در کاهش تصادفات رانندگی است.

وی مسیر آورزمان نهاوند را خطرآفرین دانست و گفت: عملیات آسفالت ریزی این مسیر توسط مسکن و شهرسازی نیز به صورت چهارخطه نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با نصب یکصد دوربین ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان همدان رتبه نخست کشور را دارا هستیم، ادامه داد: ۳۰ دوربین نیز امسال در مسیرهای برون شهری نصب شد که از این حیث بازهم رتبه اول کشور را تکرار کردیم.

*استقرار ۵۵۰ راهدار در سطح جاده ها

مدیرکل راهداری همدان با اشاره به استقرار ۵۵۰ راهدار در راه های استان،گفت: این تعداد راهدار همراه با ۳۵۰ دستگاه خودروی سنگین بازگشایی جاده‌ها را عهده دار هستند.

وی افزود: هم اکنون در آمادگی کامل برای اجرای طرح زمستانی قرار داریم و تمامی راهدارخانه‌های استان فعال و دارای تجهیزات لازم هستند.

آهکی بیان کرد: تمامی ماشین آلات سبک و سنگین راهداری استان همدان که نیاز به تعمیر و بازسازی داشته‌اند نیز به طور کامل سرویس شده اند.

*مسیر اسدآباد دومین مسیر صعب العبور و طولانی‌ترین گردنه در سطح کشور

مدیرکل راهداری همدان می‌گوید: مسیر اسدآباد دومین مسیر صعب العبور و طولانی‌ترین گردنه در سطح کشور است و با این حال ۱۴ کیلومتر راه این گردنه را به طور کامل مجهز به روشنایی کرده ایم.

وی افزود: گردنه اسدآباد هم اکنون از ایمنی لازم برخوردار است و روزانه به طور میانگین ۶۰ هزار دستگاه خودرو از این مسیر تردد دارند.

وی با اشاره به عملیات چهاربانده شدن مسیر غارعلیصدر نیز گفت: مسکن و شهرسازی همدان در حال اجرای این طرح به مسافت ۳۰ کیلومتر است.

آهکی حد فاصل منطقه خان آباد تا خلعت آباد را پرحادثه‌ترین مسیر غارعلیصدر دانست و گفت: راهداری استان اقدام به چهار خطه کردن سه کیلومتر این مسیر خطرساز کرده است و مابقی جاده نیز توسط علائم مهار کننده سرعت رانندگان، آرام‌سازی شده است.

وی مسیر آورزمان نهاوند را خطرآفرین عنوان کرد و گفت: عملیات آسفالت ریزی این مسیر توسط مسکن و شهرسازی نیز به صورت چهارخطه نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با نصب یکصد دوربین ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان همدان رتبه نخست کشور را دارا هستیم، ادامه داد: ۳۰ دوربین نیز امسال در مسیرهای برون شهری نصب شد که از این حیث بازهم رتبه اول کشور را تکرار کردیم.

آهکی با بیان اینکه در هفت ماهه سال ۱۴۰۱ هفت میلیون و ۲۹۵ هزار تن کالا جابجا شده است گفت: در ۸ ماهه امسال نیز بیش از ۸ میلیون کالا جابجا شده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش جابجایی کالا به وجود آمده است.

 

 

 

 

کد خبر: 85569

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0