10 مهر 1402 - 5:00 ب.ظ

با اتحاد میریم به جنگ با “الاتحاد”

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان تیم الاتحاد عربستان است.

به گزراش یاقوت نیوز؛ آرزو غفوری؛ این دیدار در حالی برگزاری می شود که طلایی پوشان اصفهانی در بازی ابتدایی خود مقابل نیروی هوایی عراق 2-2 مساوی کردند و از سوی دیگر الاتحاد با نتیجه 3-0 آلماتیق را شکست داد. الاتحاد جدی ترین رقیب سپاهان در این گروه است و پیش از بازی های هم پیش بینی می شد که سپاهان با این تیم جنگ سختی بر سر صدرنشینی داشته باشد اما شاگردان مورایس در همان بازی اول لغزیدند و این بازی فرصت خوبی برای جبران دو امتیاز از دست رفته مقابل نماینده عراق است.
سپاهان امروز اولین میزبانی خود را در لیگ قهرمانان آسیا 2023 انجام می دهد و تلاش کرده میزبانی شایسته برای تیم دوم عربستان باشد. کریم بنزما ستاره فرانسوی تیم الاتحاد به دلیل مصدومیت در این سفر غایب است ولی این تیم دو جین از بهترین بازیکنان را در اختیار دارد. کانته ستاره فرانسوی،حمدله مهاجم مراکشی،فابینهو، ایگور کورنادو و فابینهو از برزیل فقط جمعی از ستاره های خارجی این تیم عربستانی هستند که در کنار ملی پوشان الاتحاد بازی می کنند.
• چالش بزرگ خط دفاعی سپاهان
این بازی را به نوعی می توانیم جدی ترین محک خط دفاعی سپاهان در این فصل بدانیم، خط دفاعی سپاهان همچنان همان از نقاط ضعف قبلی خود یعنی کند بودن و ضربه پذیر بودن مقابل حملات سریع برخوردار است و این مورد می توان در بازی با الاتحاد ضربات زیادی به سپاهان بزند. الاتحاد در بازی اول خود در لیگ قهرمانان نشان داد که علاوه بر این که با نفرات بالا حملات تیم را شکل می دهد بلکه مهاجمان و بال های کناری هم از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند و همین نکته می تواند برای سپاهان خبر بسیار بدی باشد و در همین راستا می توانیم ادعا کنیم این بازی جدی ترین محک خط دفاعی سپاهان تا به اینجای فصل خواهد بود چرا که مدافعان این تیم قرار است مقابل یک خط حمله بسیار کلاس بالا ایستادگی کند. البته مهم ترین ویژگی سپاهان تیم بودن آن است. زردپوشان اصفهانی تیمی منسجم، بی حاشیه و قدرتمند هستند که مورایس پرتغالی آن را هدایت می کند، بازیکنانی که می توانند شایستگی های خود را در نصف جهان به الاتحاد و فوتبال آسیا نشان بدهند. پیام نیازمند دروازه بان مطمئن و شش دانگی درون دروازه است و خط میانی سپاهان هم بازیکنان ارزشمند زیادی چون محمد جواد حسین نژاد، محمد قربانی، محمد کریمی، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده در اختیار دارد در خط حمله هم شهریار مغانلو مهاجمی زهردار است. همچنین حمایت تماشاگران سپاهان و اصفهان می‌تواند از جمله نقاط قوت زردپوشان اصفهانی دانست. در دیدار امروزا تمامی علاقمندان به فوتبال کشور حامی سپاهان هستند و امیدوارند نماینده کشورمان اولین برد آسیایی را در نصف جهان جشن بگیرد.
در همین رابطه رامین رضاییان هواداران سپاهان را با جملات خاصی به حضور در استادیوم و حمایت از این تیم ترغیب کرد. رضاییان، ستاره سپاهان، در پیامی خطاب به هواداران این تیم پیش از بازی خانگی حساس با الاتحاد گفت: صحبت برای روز دوشنبه، بازی با الاتحاد عربستان است. هواداران عزیز سپاهان، الان وقت این نیست که از پشت تلویزیون حمایت کنید. همه به استادیوم بیایید و استادیوم را پر کنید که از وقتی که ما برای گرم کردن به زمین می‌آییم، انرژی خوب به بچه‌ها بدهید و بازی خوبی داشته باشیم. او خطاب به لیزرانداز‌های استادیوم گفت: صحبت دوم من درباره هوادانی است که در استادیوم از لیزر استفاده می‌کنند. آن‌ها هواداران سپاهان نیستند و دوست ندارم که روزی بخواهیم در استادیوم اصفهان بدون هوادار بازی آسیایی کنیم. لطفا خودتان با اشخاصی که کار غیرقانونی می‌کنند برخورد کنید و محترمانه آن‌ها را به بیرون ورزشگاه هدایت کنید. مخلصیم، قوی و محکم کنار هم.

تیم الاتحاد در بازی ابتدای خود در رقابت های لیگ قهرمانان با سیستم 3 دفاعه مقابل رقیب خود به میدان رفت و در بازی با سپاهان هم به احتمال زیاد با همین سیستم که از عرض بالایی نیز برخوردار است بازی خواهد کرد و همین عرض بالا هم می تواند برای سپاهان خطرناک باشد چرا که فولبک های سپاهان علاقه زیادی به نفوذ دارند و احتمال پشت خوردن بازیکنان این تیم در این بازی مثل مدافعین میانی تیم بسیار بالا است. آمار به خوبی به این قضیه استناد می کند که الاتحاد یک تیم چپ حمله است و اکثر حملات این تیم از سمت چپ پایه ریزی می شود جایی که با حضور احمد باماسود،‌ وینگ بک چپ این تیم بازیسازی تیم به فاز سوم بیلدآپ انتقال پیدا می کند و به نظر می رسد برای بازی این هفته با توجه به این که رامین رضاییان مدافع کناری سمت سپاهان است کار سختی را برای مهار بازیکنان الاتحاد داشته باشد. سرمربی تیم الاتحاد هم نانو اسپریتو سانتو پرتغالی است. مربی که با ولورهپمتون در لیگ برتر انگلیس درخشید و حتی سرمربی تاتنهام هم شد. او یکی از مربیان مشهور فوتبال پرتغال محسوب می شود.

• سپاهان تاکنون چندبار الاتحاد را شکست داده است؟

طلایی‌پوشان در ۱۳ دوره قبلی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند، ۲۸ بار مقابل تیم‌های عربستانی قرار گرفتند در ۱۱ بازی به پیروزی رسیدند، ۶ تساوی به دست آورده و در ۱۱ دیدار متحمل شکست شدند. سپاهان همچنین تاکنون ۶ بار در مراحل گروهی مقابل الاتحاد قرار گرفته است، در سال ۲۰۰۴ سپاهان در نقش‌جهان ۳ بر ۲ به پیروزی رسید اما در بازی برگشت با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد. در سال ۲۰۰۸ نیز سپاهان با الاتحاد هم‌گروه بود که در بازی رفت با نتیجه ۲ بر یک و در بازی برگشت با نتیجه یک بر صفر این تیم را شکست داد؛ در سال ۲۰۱۶ سپاهان در هر ۲ بازی رفت و برگشت و با نتایج ۴ بر صفر و ۲ بر صفر متحمل شکست شد. قضاوت این دیدار بر عهده احمد الکاف از عمان خواهد بود؛ الامری محد و رشید القیسی از عمان و چای سانگیوپ از کره جنوبی نیز او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد و فو مینگ از چین نیز داور VAR است. تجهیزات کمک داور ویدئویی (VAR) در ورزشگاه نقش جهان نصب شده و تست‌های مربوطه را هم با موفقیت گذرانده است.
در همین رابطه بعدظهر شنبه کاروان الاتحاد با حضور ستارگانی مثل فابینو و کانته وارد اصفهان شد. باشگاه سپاهان استقبال خوبی با گل از کاروان الاتحاد داشت و کاروان تیم عربستانی با اسکورت ویژه با احترام به هتل منتقل شد. استقبالی که بازتاب مثبت در رسانه های عربستان همراه بود. نشریه الشرق الاوسط نوشت: کاروان الاتحاد به گرمی در ایران استقبال شد و بازیکنان در هتل اقامتگاهشان از فضای شهر اصفهان لذت می برند. سایت اسپورت نیز نوشت: لحظات خوبی برای کاروان الاتحاد در شهر اصفهان در ایران رقم خورد و با استقبال خوب برای دیدار با سپاهان آماده می شوند.

کد خبر: 81981

نویسنده: : آررزو غفوری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0