9 اردیبهشت 1403 - 1:00 ب.ظ

تاریخ برای شمسایی تکرار می شود

یاقوت نیوز- تیم ملی فوتسال کشورمان در حالی برای پانزدهمین بار به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کرده که باید برای کسب قهرمانی سیزدهم خود، میزبان رقابت‌ها یعنی تایلند را شکست دهد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ تايلندي‌ها در اين سال‌ها سرمايه‌گذاری خوبي روي فوتسال داشتند و با آوردن مربی به نامی همچون میگل رودریگو اسپانيايي آماري بسيار نزديك با شاگردان شمسايي تا رسيدن به فينال داشتند. تیم ملی فوتبال فوتسال کشورمان در این دوره با برتری مقابل ازبکستان به این بازی رسید. ایران در مرحله گروهی با افغانستان، کویت و بحرین همگروه بود و توانست به عنوان صدرنشین راهی دور حذفی شده و به تقابل با قرقیزستان برسد و بعد از آن به نیمه نهایی صعود کرد و به ازبکستان رسید. در سمت مقابل هم تایلندِ میزبان بود که پیش از تقابل ایران و ازبکستان، در نخستین دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ توانست با نتیجه ۶ بر ۵ (در مجموع ۹ بر ۸) در ضربات پنالتی مقابل تاجیکستان به پیروزی برسد و برای سومین بار به فینال جام ملت‌های آسیا برسد.تایلند هم با ویتنام، میانمار و چین همگروه بود و به عنوان صدرنشین به دور حذفی صعود کرد و بعد از آن عراق را شکست داد و در نهایت به مصاف تاجیکستان رفت و به پیروزی رسید تا فینالیست مسابقات لقب بگیرد.

بیشتر بخوانید

اسامی نفرات تیم ملی فوتسال برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد

سه بازیکن از لیست تیم ملی فوتسال خط خوردند

البته اين تيم را نمي‌توان حريف قدري براي تيم ملي کشورمان دانست اما اين تيم مي‌تواند با توجه به ميزباني و هوادران خود كه قرار است 15000 هزار نفر از نزديك شاهد اين مسابقه باشند براي  تیم ملی کشورمان خطرناك و حريف سرسختي باشد. تایلند پیش از این در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ میزبانی این بازی‌ها را برعهده داشت که در سال ۲۰۰۰ در دیدار رده بندی موفق شد با نتیجه ۸ بر ۶ ژاپن را شکست دهد و به عنوان سوم دست پیدا کند.در سال ۲۰۰۸ تایلند توانست به دیدار نهایی راه پیدا کند اما با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب ایران شد و به مقام دوم رسید. جام ملت‌های سال ۲۰۰۸ نیز انتخابی جام جهانی بود و از این حیث هم با جام ملت‌های ۲۰۲۴ شباهت دارد. در فینال آن دوره تیم ایران با گل‌های مجید لطیفی، وحید شمسایی (۲ گل) و محمدرضا حیدریان توانست تایلند را شکست داده و در حضور تماشاگرانِ تایلندی، قهرمان شود. در آن سال وحید شمسایی عناوین آقای گلی و بهترین بازیکن جام را از آن خود کرد. تایلندی‌ها علاوه بر سال ۲۰۰۸، یک بار هم در سال ۲۰۱۲ توانستند به فینال آسیا برسند که برابر ژاپن با نتیجه ۶ بر یک مغلوب شدند و باز هم عنوان دومی را کسب کردند.

کد خبر: 90779

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0