28 دی 1402 - 7:30 ق.ظ

مدیرعامل شرکت رسول اصفهان؛

اقتدار در کارآفرینی و توسعه هوشمندانه دو بازوی مدیریتی در قالی سلیمان

شرکت رسول اصفهان(قالی سلیمان) با 41 سال سابقه در تولید فرش ماشینی اکنون با روندی توسعه محور از پیشتازان تولید در کشور است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ در روز چهارشنبه 27 دی‌ماه در بازدید از کارخانه قالی سلیمان و نشست خبری پس از بازدید عنوان شد:

این شرکت تولیدی که اکنون در آستانه 42 سالگی قرار دارد در اردیبهشت‌ماه سال 1361 تاسیس و شروع به کار کرده است. میزان تولید و توسعه در این مدت نه تنها کاهشی نداشته، بلکه با مدیریت زمان و توان مالی رو به توسعه بوده و کماکان ادامه دارد.

در ابتدای جلسه دکتر سعید منزوی‌زاده با اشاره به تاریخچه شرکت رسول اصفهان و قالی سلیمان به دو قاب بر روی دیوار سالن کنفرانس اشاره کرد و گفت: در این مکان ما با احترام به بزرگان و گذشتگان خود عکس تمامی سهام‌داران و مدیران گذشته را در قالب دو مجموعه به نمایش گذاشته‌ایم که ضمن یادآوری خدمات و خاطرات این عزیزان همیشه گذشته خود را به خاطر داشته باشیم.

منزوی‌زاده در پاسخ به این سوال خبرنگار یاقوت نیوز که آیا در سال‌های اخیر تعدیل نیرو داشته‌اید یا خیر؟ گفت:

به جز مشکلاتی که در دوران کرونا برای کارخانه پیش آمد و به صورت اندک تعدادی از نیروهای کارخانه تعدیل شدند، که آن هم پس از مدت کوتاهی دوباره به کار برگشتند. این شرکت کماکان به دنبال نیروی کار است و گواه آن بنرهای نصب شده استخدام در سطح شهر است که به صورت مداوم تجدید می‌شوند.

منزوی زاده افزود: اگر اکنون 50 نفر نیروی کار مستعد به من معرفی کنید همه آنها را استخدام خواهم کرد، امروز مشکل صنعت فرش ماشینی در استان ما نیروی کار متعهد و مستعد است. وی با اشاره به سطح حقوق اعلام کرد که کلیه کارگران و تکنسین‌های دستگاه‌ها در طی دوران کاری و با کسب تجربه بیشتر، از تساعد و رشد حقوق بهره‌مند می‌شوند. در واقع نیروی کار باید به این نکته توجه داشته باشد که قرار نیست از روز اول کار انتظار حداکثری از کارفرما داشت و این مهم است که بدانیم صبر و تلاش یک مشخصه بارز در پیشرفت همه ما است.

پرسش دوم خبرنگار ما این بود که آیا نسبت سرمایه‌گذاری ثابت و همچنین سرمایه در گردش کارخانه در چرخه تولید برای شما برگشت‌پذیر بوده است یا و اینکه توسعه کارخانه برای شما زیان‌آور نبوده؟ 

منزوی‌زاده در پاسخ گفت:  در تمام مدت عمر این کارخانه سعی بر این شده که به شکلی هوشمندانه و درست به توسعه کارخانه فکر کنیم. این مهم در درجه اول کار ما قراردارد که بدون تعقل دست به توسعه نزنیم.

درواقع از سال 1395 که شرکت با رویکردی نو به کار خود ادامه داد بر آن بوده‌ایم که به جای توسعه یکباره چندین دستگاه و خط تولید، با خارج شدن و یا فرسوده شدن، دستگاه جدید جایگزین شود.

وی افزود: در طی تمام این سال‌ها از نسل اول و اکنون که من به عنوان نسل دوم خانواده سکان‌دار هستیم قرار بر همین بوده که تعقل در توسعه و تن دادن به ریسک فکر شده در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل قالی سلیمان با اشاره به اینکه امروز در تولید ما دیگر خبری از ارزانی نیروی کار و انرژی نیست گفت: امروز ما بیشتر از اینکه از سیستم تحریم‌های خارجی آسیب ببینیم، در حال ضربه خوردن از تحریم‌ها و محدودیت‌های داخلی هستیم.

در حال حاضر ما برای دریافت ارز دولتی برای موارد توسعه و خرید مواد اولیه دچار یک عدم نظم در سامانه هستیم که به صورت دقیق نمی‌دانیم آیا درخواست ما در سامانه چه مقدار طول می‌کشد تا پاسخ بگیرد.

مدت زمان انتظار ما گاهی تا 100 روز هم به طول انجامیده که این مورد ما را بامشکل پرداخت در زمان مقرر روبرو می‌کند. همچنین در طی پروسه پرداخت عوارض ما بر مبنای دلار دریافتی محاصبه می‌شود که این خود  تا 10 درصد برای ما ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید آیا خرید از بورس کالا برای شما بهتر بوده و یا اینکه به صورت مستقیم از کارخانه خرید کنید؟ گفت: شاید نظم و التزام خریدار و فروشنده در بورس کالا بهتر باشد ولی یک مورد اینکه خرید مواد اولیه را دیگر نمی‌توان به صورت اعتباری و مدت‌دار انجام داد که این در زمان خرید مستقیم از تولیدکننده مواد اولیه امکان پذیر بود.

دوم اینکه گاهی قیمت مواد اولیه در بورس کالا به شکل عجیبی بالا است و فرصت چانه‌زنی و ایجاد فاصله در پرداخت را غیر ممکن می‌کند. ما در واقع با یک مورد مهم طرفیم که در خرید مواد اولیه چه وارداتی و چه داخلی بایستی به صورت نقد پرداخت داشته باشیم ولی نوع فروش کالای ما در بازار بیشتر به صورت مدتی است.

منزوی‌زاده از ریبرندینگ قالی سلیمان در چهل‌ سالگی گفت و افزود معمولا شرکت‌ها زمانی دست به ریبرندینگ می‌زنند که به پختگی در عمل و ثبات در تولید رسیده‌ باشند و شرکت ما هم در آستانه چهل سالگی دست به این اقدام زد. بر این اساس هدهد حضرت سلیمان با نگاهی به عقب (گذشته فعالیت‌ها) و با رویکرد پرواز به سمت جلو (توسعه و ادامه راه) در بالاترین قسمت تایپوگرافی نشان تجاری قرار گرفت.

در پایان جلسه منزوی‌زاده به پروسه مسئولیت اجتماعی در تفکر سازمانی قالی سلیمان پرداخت و گفت: ما در طی دوسال گذشته به نوعی تبلیغات خود را با حوزه مسئولیت اجتماعی درآمیخته‌ایم.

به این شکل که اگر قرار است هزینه‌ای را برای تبلیغات انجام دهیم بیشتر تلاشمان بر این بوده تا در کنار یک کار خیر انجام شود. از این موارد حمایت از کنسرت‌ها و برنامه‌های فرهنگی بود که در آن ما با در اختیار گرفتن تعدادی صندلی در چند کنسرت بلیط‌ها را در میان افراد کم بضاعت و یا افراد زحمت‌کش جامعه قراردادیم تا آنها نیز از این فضا بهره‌مند شوند و درکنار خانواده حضوری شاد داشته باشند.

همچنین با حمایت از کودکان کار و خانواده‌های کم بضاعت در برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی سعی بر شادی مضاعف داشتیم. همچنین در طی این سال‌ها تعدادی زندانی مرد و زن دارای محکومیت دیه و یا بدهی مالی از طرف این شرکت آزاد شده‌اند.

کد خبر: 86959

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0