28 اسفند 1400 - 7:00 ب.ظ

پیام نوروزی مدیرعامل فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه ۱۴۰۰؛ زمینه‌ساز گام دوم فولادمبارکه همراه با گام دوم انقلاب

محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه به مناسبت فرارسیدن سال جدید پیامی را صادر کرد.

دل‌ها آفتابگردانِ تو شده‌اند و چشم‌ها به دور روی تو طواف می‌کنند؛ همگام با بهار.سایه‌های شب و آفتاب روز را تویی که تدبیر می‌کنی. حال دل‌های ما در دست توست.

تدبیر قلب ما را تو ساز کن و ما را در بهترین وقت و نیکوترین حال در این بهار، از غیر خودت بی‌نیاز کن.

نوروز رستاخیز طبیعت است، آغاز رویش و تولدی دوباره. هر نوروزی حس و حال و رنگ و بوی خود را دارد. آمیزه‌ای از شیرینی و تلخی، سالی که می‌گذرد و امید به سالی که می‌آید.

در لحظه‌ای شگفت، سختی‌ها به امید تبدیل می‌شود و شوق نو شدن، در درون آدمی می‌جوشد و پیش می‌راند. تمام لحظات امید و نو شدن در لحظه تحویل سال می‌شکفد.

امسال گردش ایام و آغاز سال نو با ورود به قرن جدید همراه است و این نقطه عطف تاریخی بیش از همه سال‌های اخیر ، حال و احوال نو شدن و رویشی جدید را با خود به همراه می‌آورد.

فولاد مبارکه در سال‌های گذشته به‌دلیل موفقیت در کسب نتایج ارزنده و افتخارآمیز در عرصه تولید و اقتصاد کشورمان، به مجموعه‌ای الهام‌بخش و امیدآفرین و نمونه موفق بنگاه‌داری تبدیل شده که در نقش یک مرکز مقتدر و پیشرو به‌عنوان پیشران اقتصاد غیرنفتی در ایران عزیزمان به ایفای نقش می‌پردازد.

سالی که گذشت با چالش‌ها و فرازونشیب‌های بسیاری همراه بود که از آن جمله می‌توان به چالش شیوع چندباره بیماری کرونا، تداوم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و محدودیت‌های انرژی برق و گاز اشاره کرد که هرکدام از این موارد به‌ویژه محدودیت دسترسی به انرژی تا حد قابل‌توجهی مانع از تحقق ظرفیت‌های آماده تولید در شرکت فولاد مبارکه و دست‌یابی به اهداف برنامه‌ریزی‌شده گردید.

از همین روی شرکت فولاد مبارکه ضمن ثبت رکوردهای متعدد و تولید محصولات ویژه موردنیاز صنایع، با نگاه به نیازهای آینده صنعت و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور قدم در عرصه مشارکت در برخی طرح‌های توسعه‌ای گذاشت تا هم موجب رفع نیازهای اساسی و گلوگاهی این صنعت گردد و هم توسعه و آبادانی کشور و افزایش زیرساخت‌های لازم صنعت کشور را رقم بزند.

مشارکت ۴۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ اقتصاد کشورمان ازجمله اقدامات ارزنده فولاد مبارکه بود که با توجه به اینکه برخی از طرح‌های موردنظر در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور به اجرا درخواهند آمد موجب اشتغال‌زایی و پیشرفت آن مناطق نیز خواهد شد و گردش چرخ صدها کارگاه و کارخانه بزرگ و کوچک را رقم خواهد زد. اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ۱۲ هزارنفری جوانان عزیزمان نیز ارمغانی است که در پس اجرای طرح‌ها به ثمر خواهد نشست. این‌ها تنها بخشی از برکات شرکت فولاد مبارکه، این مولود افتخارآمیزانقلاب و کشورمان است.

در سال ۱۴۰۰ اتفاقات مهمی نیز در عرصه کاهش چشمگیر مصرف آب و صیانت و مراقب از محیط‌زیست پیرامون فولاد مبارکه صورت گرفت که به اعتراف اهل‌فن و کارشناسان این حوزه تعهد این شرکت را به موضوعات زیست‌محیطی نشان می‌دهد و گواه این است که فولاد مبارکه در این عرصه‌ها با فاصله زیاد در مقایسه با دیگر مراکز صنعتی کشور به اجرای پروژه‌های بهبود پرداخته است. این مسیر البته همچنان با قوت بیشتر در سال پیشِ رو دنبال خواهد شد.

در سال ۱۴۰۰ جریانی صنعت‌ستیز به مقابله با شرکت‌های شاخص و سرآمد کشور ازجمله شرکت فولاد مبارکه پرداخت و برخی با طرح ادعاهای غیرکارشناسی و ارائه آمار و ارقام اشتباه به تشویش اذهان مردم و تلاش برای تغییر مسیر رشد و توسعه شرکت‌های صنعتی و سرآمد کشور پرداختند که امیدواریم مسئولین دلسوز و دغدغه‌مند در سال پیشِ رو با اتخاذ تصمیمات لازم، به حمایت و رفع موانع تولید در جامعه صنعتی کشور و به‌طور خاص فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از پیشرانان توسعه و ثروت‌آفرینی برای ایران عزیزمان بشتابند و همان‌طور که رهبری معظم انقلاب اسلامی با انتخاب شعارهایی با محوریت تولید و اقتصاد در سال‌های اخیر نقش محوری و ضرورت توجه به این دو موضوع را به‌روشنی معلوم کرده‌اند، مانع افرادی بشوند که خواسته یا ناخواسته به موج صنعت‌ستیزی در کشور دامن می‌زنند و همگام با دشمنان این مرزوبوم نقش صنایع پیشران در کشورمان را وارونه جلوه می‌دهند.

فولاد مبارکه در عین اینکه برای تحقق بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای کشور با دولت محترم دست مشارکت داده، همچنان نیازمند اتخاذ تصمیمات قاطع در این مسیر و به‌طور خاص تأمین پایدار مواد اولیه موردنیاز خود است و امیدواریم دولت محترم همچنان از طریق رفع موانع تولید به حمایت جدی از صنایع مادر در کشور بپردازد.

نکته حائز اهمیت دیگری که جا دارد به آن اشاره کنم همت و غیرت کارکنان تلاشگر گروه فولاد مبارکه در سطوح مختلف سازمانی در اقصی نقاط کشور است.

بی‌شک هر موفقیتی که در پسِ نام فولاد مبارکه به ‌دست‌ آمده مدیون تلاش‌های کارکنان خدوم و بازنشستگان عزیزمان است و جا دارد به این مناسبت، مراتب تقدیر و سپاس خود را به این عزیزان ابلاغ ‌کنم.

در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی‌ها و ریل‌گذاری‌های خوبی صورت گرفت که به یاری خداوند متعال زمینه‌ساز اجرای توسعه‌های پایدار کمّی، کیفی و متوازن در این گروه بزرگ صنعتی کشورمان خواهد بود . امید است در آستانه سی‌سالگی فولاد مبارکه، شاهد گام دوم این شرکت همراه با گام دوم انقلاب باشیم و فولاد مبارکه بتواند در نقش شرکتی جهان‌تراز به ایفای نقش محوری خود بپردازد.

توسعه صنعت فولاد راهی اجتناب‌ناپذیر برای پیشرفت، آبادانی و خلق ثروت برای کشور عزیزمان است.

امیدواریم در سال نو و قرن پیش رو به لطف خداوند متعال شاهد تحقق هرچه بیشتر توسعه کشورمان در همه زمینه‌ها و تثبیت اقتدار ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی باشیم.

نوروزتان مبارک. ان‌شاءالله در ذیل عنایات حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که در ایام میلاد مبارکشان نیز قرار داریم همیشه شاد و سلامت و پیروز باشید.

کد خبر: 55257

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0