25 مهر 1402 - 4:30 ب.ظ

افتتاح بزرگ‌ترین بلوک خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی همدان

بزرگ‌ترین بلوک خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی همدان افتتاح شد.

 

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ محمد مهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه خوابگاه دانشگاه علوم‌پزشگی در نوع خودش منحصر است و از سال ۱۳۹۵ تاکنون ساخت این پروژه به طول انجامیده و در یک سال اخیر با توجه به نیاز دانشجویان شتاب کار جهادی شد، اظهار کرد: این خوابگاه دارای ۵۹ سوئیت بوده که هر سوئیت ظرفیت ۸ تا ۱۲ نفر را داراست ‌و توان بالای ۶۰۰ دانشجو را برای اسکان دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ دانشجو دارد که سه هزار و ۲۰۰ دانشجوی آن غیر بومی بوده و تقاضای خوابگاه دارند، که خوشبختانه در این راستا پوشش صد درصدی در بخش دولتی و خصوصی داریم که با افتتاح این پروژه سهم بخش خصوصی کمتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سوئیتی بودن خوابگاه ریحانه ۲ دانشگاه علوم پزشکی ساختار کیفیت زندگی دانشجویی را بهتر می کند

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تقریباً سه هزار و ۸۰۰ تخت دانشجویی افتتاح شده که ۸۰۰ تخت آن سهم دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده که تقریباً ۲۰ درصد سهم کل را در بر می‌گیرد، بیان کرد: این خوابگاه بزرگترین بلوک خوابگاهی از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و سومین ‌خوابگاهی که از ابتدای دولت افتتاح شده است.

مجذوبی خاطرنشان کرد: در نظر داریم طی چند ماه آینده یکی از خوابگاه های مجردی را تبدیل به خوابگاه متاهلی کنیم که تا کنون بالغ بر ده میلیارد تومان هزینه شده و‌ امیدواریم با بهره برداری این خوابگاه اقدامی کوچک در راستای جوانی جمعیت انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برای تکمیل و ساخت این پروژه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است، بیان کرد: ۱۱۵ میلیارد تومان آن از محل اعتبار عمرانی، ۱۵میلیارد از محل تجهیزات تامین شده که ۵۰ میلیارد این اعتبار از محل اعتبارات ریاست جمهوری محقق شده است.

*خوابگاه ریحانه ۲ دانشگاه علوم پزشکی همدان بی نظیر در رعایت استانداردها

علی اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه خوابگاه ریحانه دو دانشگاه علوم‌پزشکی همدان یکی از استانداردترین خوابگاهی است که در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تمام استاندارد‌های مهم ساخت خوابگاه همچون تهویه، ارگونمی، فضای مناسب، کتابخانه، فضای محیطی و‌… در این خوابگاه به طور کامل رعایت شده است که این عوامل سبب می‌شود فضای امنی برای اسکان دانشجویان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هر کسی که به مردم نفع برساند خدا نگهش می‌دارد، ابراز کرد: در همین راستا افتتاح چنین پروژه‌های باقی صالحات برای افرادی که در ساخت آن شریک بودند.

وی با بیان اینکه خوابگاه ریحانه دو دانشگاه علوم‌پزشکی همدان یکی از با استانداردترین خوابگاهی که در کشور وجود دارد، اذعان کرد: تمام استاندارد‌های مهم ساخت خوابگاه همچون تهویه، ارگونمی و، فضای مناسب، کتابخانه، فضای محیطی و‌… در این خوابگاه به طور کامل رعایت شده است که این عوامل سبب می‌شود فضای امنی برای اسکان دانشجویان ایجاد شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزرات بهداشت با بیان اینکه زمانی که دانشجویان احساس امنیت داشته باشند می‌توان کار‌های فرهنگی بیشتری انجام داد، خاطر نشان کرد: امن بودن خوابگاه سبب می‌شود که خیال خانواده‌ها از محل اسکان فرزندان خود راحت باشد

محمدی با بیان اینکه بالغ ۷۰۰دانشجو سالانه از شهر‌های دیگر به برای ادامه تحصیل وارد استان همدان می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به امکانات بسیار عالی وبا کیفیت خوابگاه‌های دانشگاه های همدان این افراد مبلغان گردشگری تبدیل خواهند شد.

وی افزود: این سومین خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی است که در دولت سیزدهم افتتاح می‌شود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به برخی خوابگاه‌های کشور که بالغ بر ۷۰سال قدمت دارند، اظهار کرد: تقریباً چنین مدل خوابگاه با این چنین ظرفیت و امکانات در کشور نداریم.

کد خبر: 82884

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0