رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

بزودی راه اندازی کلینیک تخصصی کودکان بیمارستان اکباتان در شیفت بعدازظهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بزودی کلینیک تخصصی کودکان بیمارستان اکباتان در بعدازظهر علاوه بر کلینیک تخصصی صبح راه‌اندازی می شود.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛  محمدمهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزش همدان در جمع خبرنگاران، به تشریح افتتاح بیما فوق‌تخصصی اکباتان شهر همدان پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه بعد از ۱۴ سال این بیمارستان به ثمر نشست تا خانواده‌های همدانی از وجود این بیمارستان برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر ۱۸ سال در استان داریم و به همین علت تصمیم گرفتیم این بیمارستان به کودکان اختصاص یابد، افزود: از پنج‌شنبه ۷ دی با تدابیر و حداکثر ایمنی لازم کودکان بیمار به این بیمارستان منتقل شدند.

مجذوبی با بیان اینکه بیمارستان اکباتان از روز پنج‌شنبه تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر مراجعه سرپایی داشته و بیش از ۲۰ نفر هم در مدت ۴۸ ساعت بستری شدند که امیدواریم خدمات لازم ارائه شود، خاطرنشان کرد: این بیمارستان ۲۷۰ تخت دارد و از لحاظ داشتن تجهیزاتی نظیر رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن مشکلی ندارد و جانمایی کردیم تا دستگاه ام‌آرآی را هم در این مرکز مستقر کنیم.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان فضای بی‌نظیری دارد و از لحاظ آموزشی نیز می‌تواند برای فراگیران مناسب باشد، بیان کرد: به دنبال این هستیم در روزهای آینده کلینیک تخصصی را در بعدازظهر علاوه بر کلینیک تخصصی که صبح داریم، راه‌اندازی کنیم.

مجذوبی با تأکید به اینکه همچنان مرکز تروما و حوادث، بیمارستان بعثت خواهد بود، افزود: خدمات جراحی نیز در کنار خدمات داخلی از امروز آغاز شده و از امروز اتاق عمل کار خود را آغاز خواهد کرد و پیگیریم این مرکز در آینده نزدیک تمام جراحی‌های اطفال را ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: تا این بیمارستان به مرکز جامع طبی کودکان تبدیل شود، زمان می‌برد اما تمام بستر را فراهم خواهیم کرد که در نوع خود در غرب کشور بی‌نظیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان اکباتان در گردشگری سلامت هم جایگاه خوبی خواهد داشت که اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود، گفت: دانشگاه در این مدت سعی کرده در تمام محورها حرکت و آنها را فعال کند که حوزه درمان، توسعه، بهداشت، تحقیقات، انضباط مالی و ..‌. را می‌توان برشمرد.

مجذبی با اشاره به اینکه از بین ۲۸۰۰ تخت خوابگاهی که در این دولت در کشور راه‌اندازی شده، بیش از ۸۰۰ تخت در همدان بوده است، یادآور شد: مجوز احداث دو خوابگاه بین‌المللی را برای دختران و پسران گرفته‌ایم و آنها را نیز پیش خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه در این دولت بخش تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی همدان دوره درخشانی را طی کرده و رتبه‌های خوبی در حوزه تحقیقاتی کسب شده که فردا نیز از سوی وزارت بهداشت تشویق خواهد شد، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ شرکت در حوزه پارک و فناوری دانشگاه فعال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به پویش غربالگری بیماری دیابت و فشارخون در سطح استان گفت: این طرح دو ماهی است که در کشور آغاز شده اما آمار بالا نیست و این دو علت دارد؛ مردم استقبال کمتری از این طرح داشتند در حالیکه می‌توان از فرصت استفاده کرد و به تشخیص بیماری و درمان به موقع پرداخت و علت دیگر این است که پرسنل ما دقت فراوانی در انجام غربالگری دارند و کیفیت قربانی کمیت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا همدان در درصد بیماران پیش‌دیابت کشف شده رتبه اول را دارد و در آمار مشکوک به دیابت رتبه چهارم را داریم، خاطرنشان کرد: در کشف بیماران مشکوک به فشارخون نیز همدان رتبه ششم را دارد.

لازم به ذکر است، بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان به صورت رسمی با حضور رئیس جمهور بزودی افتتاح خواهد شد.

کد خبر: 86031

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0