معاون سوادآموزی استان همدان خبر داد؛

آغاز ثبت نام ۸ هزار بی‌سواد و کم سواد در کلاس‌های سوادآموزی

معاون سوادآموزی استان همدان از آغاز ثبت نام ۸ هزار و ۱۰۰ نفر بی‌سواد و کم سواد در کلاس‌های سوادآموزی خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان،

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، منوچهر توسلی کیا معاون سوادآموزی استان همدان از ابلاغ دستورالعمل کلاس گذاری و توزیع حجم دوره های سواد آموزی در بین شهرستانها، نواحی و مناطق استان خبر داد.

توسلی کیا میزان حجم ابلاغی سال جاری استان برای پوشش دوره های سواد آموزی را ۸۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۶۰۰ نفر برای دوره سواد، ۲۵۰۰ نفر برای دوره انتقال و ۲۰۰۰ نفر برای دوره تحکیم در نظر گرفته شده است که می توان ۲۰ درصد از این حجم ابلاغی را برای ثبت نام افراد ۵۰ تا ۵۹ سال اختصاص داد‌.

وی با اشاره به حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ سازمان نهضت سوادآموزی به آموزش‌ و‌ پرورش استان همدان اظهار داشت: معاونت سواد آموزی در نظر دارد با مشارکت دستگاه های عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی و بهره گیری از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی نسبت به شناسایی، جذب و ثبت نام جامعه هدف اقدام کند.

توسلی کیا با بیان اینکه کلاس گذاری دوره های سواد آموزی از اول شهریورماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: شیوه کلاس گذاری در سال جاری نیز تلفیقی خواهد بود و در کنار آموزش های جاری، فعالیت‌های مکمل دیگری از جمله آموزش مهارت رایانه، طرح خواندن با خانواده، نماز کلید بهشت و حلقه های کتابخوانی نیز متناسب با دوره‌های سوادآموزی در سطح استان اجرا خواهد شد.

معاون سوادآموزی استان تصریح کرد: طول دوره سواد ۴۰۰ تا ۵۵۰ ساعت و طول دوره انتقال ۸۰۰ ساعت می باشد که بی سوادان و کم سوادان پس از گذراندن این دوره ها و موفقیت در آزمون‌های پایانی مدرک باسوادی خود را دریافت می‌کنند. همچنین دارندگان مدرک سوادآموزی که قصد ادامه تحصیل ندارند می توانند با ثبت نام در دوره های تحکیم و گذراندن ۲۰۰ ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری نسبت به تثبیت و ماندگاری سواد خود اقدام کنند.

 

 

کد خبر: 81605

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0