24 مهر 1401 - 6:13 ب.ظ

رییس مرکز پژوهش های مجلس:

تحقق حکمرانی مردمی نیازمند مشوق هایی برای مشارکت مردم است

رییس مرکز پژوهش های مجلس، مردمی سازی را از اولویت های کاری مجلس یازدهم دانست و گفت: برای تحقق حکمرانی مردمی باید انگیزه مشارکت مردم در حکمرانی را تقویت کنیم.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی،

نخستین نشست رویداد اقدام (ارتقا قابلیت دیوانسالاری از طریق مردمی سازی)با حضور بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی

و جمعی از اندیشه ورزان و اندیشکده های کشور در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بابک نگاهداری در این نشست مردمی سازی را از اولویت های کاری مجلس یازدهم دانست و گفت: در دوره جدید فعالیت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تلاش داریم

تا با استفاده از ایده ها و ظرفیت های اندیشکده ها و مراکز دانش بنیان، زمینه تحقق واقعی مردمی سازی حکمرانی را به وجود بیاوریم.

وی افزود: چندین اصل قانون اساسی بر مردمی سازی حکمرانی و مشارکت مردم تاکید کرده است که این اصول بر مردمی سازی امور در اجرا، نظارت و حکمرانی اشاره دارد.

نگاهداری با بیان اینکه در مردمی سازی حکمرانی تا نقطه مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: برای تحقق حکمرانی مردمی باید انگیزه مشارکت مردم در حکمرانی را تقویت کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه  تحقق حکمرانی دانش بنیان ضامن پیشرفت کشور است، گفت: نیاز به حکمرانی دانش بنیان کمتر از صنعت دانش بنیان نیست.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی توضیح داد: رویداد اقدام با توجه به ارتقای قابلیت های دیوانسالاری از طریق مردمی سازی به دنبال بهره مندی از

توان و ظرفیت اندیشه ورزان و اندیشکده ها برای تحقق مشارکت مردم در امر حکمرانی است.

در ادامه این جلسه نمایندگان اندیشکده های مختلف کشور، نظرات و ایده ای خود برای ارتقای قابلیت های دیوانسالاری از طریق مردمی سازی را بیان کردند.

کد خبر: 74911

منبع: روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0