8 آذر 1400 - 8:19 ق.ظ

رئیس انجمن خرمای خوزستان:

توسعه ی بازارهای صادراتی؛ راهکار ادامه ی حیات صنعت خرما در خوزستان

نشست تخصصی انجمن خرمای استان خوزستان با حضور هیئت رئیسه ی این انجمن و مدیران و روسای برخی مراکز علمی و سازمان های مرتبط استان در اتاق خرمشهر برگزار گردید.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق خرمشهر، رئیس انجمن خرمای استان خوزستان در تبیین این نشست عنوان نمود: نشست تخصصی کاربرد علم و فناوری در صنعت خرما با حضور اساتید برخی از دانشگاه های منطقه و به منظور بررسی علمی و تدوین راهکارهای کاربردی و نوین جهت برون رفت صنعت خرمای استان خوزستان از وضعیت فعلی و رشد فزاینده و هر چه بیشتر تولید و صادرات این محصول استراتژی برگزار گردید.

ماجد مطوریان پور افزود: این انجمن در فعالیت سه ماهه خویش سعی در ایجاد راهکارهای عملی و بهبود وضعیت صنعت خرما در استان خوزستان داشته، مبنای عملکرد و تفکر ما، اثر گذاری مثبت در صنعت و تجارت خرمای استان است. بهره بردن از نیروهای کارآمد و اثر بخشی مناسب تعهد اعضا در تداوم فعالیت خویش در هیئت مدیره انجمن خرمای خوزستان است.

وی با بیان راه اندازی کمیته علم و فناوری این انجمن و تداوم فعالیت های آن در آینده اعلام کرد: در نظر داریم تا دو کمیته ی تخصصی با عناوین فرآوری محصولات خرمایی و توسعه صادرات خرما نیز راه اندازی و با حضور کارشناسان مجرب و توانگر، راهکارهای مناسبی در بهبود شرایط این دو حوزه ی مهم و تاثیر گذار را عملیاتی نماید.

رئیس انجمن خرمای استان خوزستان اذعان کرد: تداوم حیات صنعت خرما در استان خوزستان، با توسعه بازارهای صادراتی ممکن خواهد بود. لازمه ی این کار انجام کار علمی و بازاریابی اصولی و تعیین پیش نیاز و ملزومات بازارهای صادراتی جهت حضور قدرتمند و پیوسته در این بازارهاست.

مطوریان در پایان ابراز کرد: تلاش ما این است تا با به کار بستن ایده های مناسب و نوین از سوی تمامی فعالان و فرهیختگان این عرصه، گام های مهمی در بهبود وضعیت موجود برداریم. لذا همواره درهای کمیته های انجمن خرمای استان خوزستان به روی کارشناسان، کاوشگران و ایده پردازان باز خواهد بود.

 

103

کد خبر: 31352

منبع: روابط عمومی اتاق خرمشهر

برچسب ها: , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0