26 آبان 1400 - 11:43 ق.ظ

بمنظور ارج نهادن مجاهدت های دکتر فروغی:

مسئولان دانشگاه آزاد اصفهان با بنیانگذار این واحد دانشگاهی دیدار کردند

به مناسبت سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، اعضای هیات رئیسه، جمعی از مدیران و کارکنان این واحد دانشگاهی به دیدار دکتر احمد علی فروغی بنیانگذار این دانشگاه رفتند.

به گزارش یاقوت نیوز، در این جلسه صمیمی که در منزل وی برگزار شد، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: آنچه امروز در دانشگاه بین المللی آزاد اسلامی واحد اصفهان می بینیم، حاصل مرارت ها، تلاش های شبانه روزی و دوراندیشی دکتر فروغی و هیات موسس این دانشگاه است.

وی افزود: توسعه فضای فیزیکی، توجه به استعدادهای بالقوه نسل جوان، تاکید بر برند سازی دانشگاه، ثبت عنوان و جایگاه دانشگاه در میان شاخص ترین دانشگاه های داخلی و بین المللی، زمینه سازی برای رشد شرکت های دانش بنیان  و میزبانی دانشگاه از برجسته ترین همایش های ملی و بین المللی، از جمله مهم ترین افتخارات دکتر فروغی در طول سه دهه ریاست ایشان بر واحد اصفهان است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیشینه این واحد دانشگاهی و تاسیس آن در مکانی که بدور از ابتدایی ترین امکانات شهری بوده، خاطر نشان کرد: براستی دکتر فروغی و پیشینیان واحد اصفهان(خوراسگان) حدیث آفرینش را سرودند و با تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی یک زمین حاشیه شهر را پیش از تاسیس دانشگاه، محلی برای تخلیه زباله های شهری در حواشی منطقه خوراسگان بوده، به یک دانشگاه بین المللی بدل کردند.

نجفی اضافه کرد: ارتباط دکتر فروغی با دانشجویان، فراتر از یک رابطه استاد و شاگردی بود و اغراق نیست اگر بگوییم رابطه پدر و فرزندی میان آنان حاکم بود و این ارتباط صمیمانه سبب پیشرفت روزافزون علمی این واحد دانشگاهی شد به طوری که واحد اصفهان(خوراسگان) هم اکنون به عنوان یکی از برترین داشگاه های کشور شناخته می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن پاسداشت نگاه جامع و عام المنفعه نگر دکتر فروغی در بنیان نهادن این مرکز علمی، تصریح کرد: اگر نگاه دکتر فروغی، نگاهی اقتصادی و منفعت گرا بود، هرگز دانشگاه به مرحله رشد و پویایی نمی رسید، بلکه دید معنوی و ملی ایشان بود که باعث شد جوانی خود را در این راه فدا کند تا یک نهاد آموزشی را از نقطه صفر، به مجموعه ای معظم و بی نظیر بدل سازند.

 

103

کد خبر: 31088

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0