29 مهر 1400 - 11:21 ق.ظ

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی:

حمایت از پژوهشگران و محصولات دانش بنیان در دستور کار صندوق قرار دارد

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی صندوق به منظور حمایت مالی از پژوهشگران و رونق یافتن بازار محصولات دانش بنیان و دانایی محور خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز، عسکری غلام زاده در نشست هم‌اندیشی با مراکز رشد فناوری، شرکت های دانش بنیان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری، مشارکت در طرح‌های دانش‌بنیان، مباحث مربوط به عاملیت مالی و صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز واحدهای دانشگاهی در دستور کار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

وی ضمن ابراز امیدواری از نقش موثر هم افزایی دانشگاه آزاد استان اصفهان و صندوق، خاطرنشان کرد: تا کنون در واحدهای دانشگاهی کمتر از یک دهم از ظرفیت مالی صندوق برای کمک به واحدهای دانشگاهی و طرح های دانش بنیان و محصولات و شرکت های فناور جذب شده است که توجه و سرمایه گذاری بیش از پیش واحدها در این بخش را می طلبد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری یک نهاد مالی و تخصصی است، افزود: صندوق علاوه بر ارائه انواع و اقسام تسهیلات و خدمات و حمایت های مالی و تضامنی، در خصوص مباحث تخصصی مثل ارائه طرح های توجیهی، مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف و نظارت و اجرای پروژه های گوناگون نیز می تواند با واحدهای دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و پژوهشگران داخل و خارج دانشگاه مشارکت داشته باشد.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در صندوق طی 8 ماه اخیر در راستای خدمات صندوق به اکوسیستم دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: تسهیل دریافت و صدور ضمانت نامه های مالی و مجوزهای فعالیت شرکت های دانش بنیان، ارائه ضمانت نامه های معتبر برای پیش پرداخت پروژه ها، ارائه تسهیلات متنوع در قالب خطوط اعتباری، جعاله، سرمایه در گردش، تحقیق و توسعه و ارائه خدمات عاملیت مالی را از دیگر کارکردهای صندوق پژوهش و فناوری است.

غلام زاده اضافه کرد: سرمایه گذاری خطرپذیر، مشارکت مدنی در پروژه های فناورانه، ارائه خدمات سامانه و شرکت در مناقصات و مزایدات شرکت های دولتی و نهادهای عمومی و همچنین ارزیابی و ارزش گذاری طرح های فناورانه از دیگر خدمات قابل ارائه این صندوق است.

در پایان این نشست، مباحث تخصصی و رفع ابهامات و پاسخ به سوالات حاضران با حضور غلام زاده مدیرعامل صندوق، مجید طغیانی معاون پژوهش و فناوری، اکبر پیرستانی معاون فناوری و نوآوری و کامران صفوی رییس منطقه 2 مراکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

 

103

کد خبر: 30369

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0