16 مهر 1400 - 1:55 ب.ظ

با ارزیابی های صورت گرفته اعلام شد:

کسب رتبه برتر استان اصفهان در حوزه توسعه مدیریت و منابع

در اولین دوره عملکرد سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی سال ۹۹ که در قالب ۸ محور کلی و ۹۶ شاخص کلان مورد ارزیابی قرار گرفت حوزه توسعه مدیریت و منابع اصفهان امتیاز برتر را کسب نمود.

به گزارش یاقوت نیوز، رحمان ساعدی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در دوره اول ارزیابی عملکرد سال ۹۹ اظهار کرد: استان‌ اصفهان از نظر امتیاز کلی کسب شده به عنوان اولین استان برتر کشور موفق شد بیش از سایر استان‌ها، تعهدات از پیش تعیین شده خود را محقق نمایند و در ارزیابی محورهای هشت گانه، در محور توسعه مدیریت و منابع با کسب امتیاز برتر کشوری از سایر استان ها در عمل به تعهدات خود پیشی گرفته و موفق‌تر عمل نموده است.

وی ادامه داد: بی تردید یکی از مباحث مهم در هر سازمانی، موضوع مدیریت و توسعه منابع می باشد و مدیریت منابع، به تعبیری توسعه کارآمد و موثر منابع در زمان مناسب است که شامل منابع مالی، دارایی ها و منابع انسانی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد واحد اصفهان(خوراسگان) افزود: کیفیت و نحوه مدیریت منابع در سازمان ها، به طور حتم، منابع عمده مزیت رقابتی آنها محسوب می گردد و در دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به عدم وابستگی به بودجه دولتی، مدیریت صحیح این منابع، از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است.

ساعدی با اشاره به اینکه برنامه ارزیابی عملکرد با شروع سال مالی 99-1400 همزمان با آغاز فرآیند بودجه ریزی وارد مرحله عملیاتی گردید، خاطرنشان کرد: فرآیند ارزیابی و تفاهم نامه عملکردی از تیر ماه سال گذشته همزمان با تدوین بودجه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی و قبل از اتمام سال مالی و همزمان با تحلیل آنالیز بودجه استان این فرآیند وارد مرحله ثبت عملکرد اطلاعات قرار گرفت که در 8 محور و 96 شاخص بررسی شده، محور توسعه مدیریت و منابع در 3 مولفه و 11 شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی در خصوص تعهدات این استان عنوان کرد: در ارزیابی عملکرد و تدوین بودجه به صورت همزمان، توجه به میزان و سهم بودجه تخصیصی به عنوان مهمترین ابزار اجرایی نمودن اقدامات استان در طول یک سال مالی بود و در این ارزیابی، معیار رتبه بندی و نحوه عملکرد براساس تعهدات استان ها بوده است و هر استان براساس تعهدی که در ابتدای دوره ارزیابی ارائه داده بود مورد ارزیابی قرار گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان با توجه به بودجه تخصیصی خود، تعهدات را برنامه ریزی نموده و در ارائه تعهدات در محور توسعه مدیریت و منابع ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف و استفاده از فرصت ها و توجه به تهدیدات و متناسب با شاخص های ارائه شده موفق به اجرای تعهد گردید.

وی افزود: بودجه طرح مرتب و هماهنگ از برنامه ریزی مالی بوده که مهمترین ابزار آن برنامه ریزی است، زیرا با برنامه ریزی، اهداف مشخص و نیازها و موانع در راه این هدف شناسایی شده و سازمان با قرار گرفتن بر مدار برنامه و بودجه در مسیر پیشرفت حرکت خواهد کرد.

ساعدی اضافه کرد: در مرحله تهیه و تنظیم و پیشنهاد بودجه، هدف ها و سیاست های کلی در بودجه سالانه تنظیم می گردد که پس از انجام کارشناسی ها و مداقه لازم و با توجه به اولویت ها و میزان درآمد های پیش بینی شده، مورد بررسی قرار خواهد گرفت،

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: این استان در یک سال مالی با برگزاری جلسات تجزیه و تحلیل آنالیز بودجه، هر دو ماه یکبار به صورت مستمر با حضور رئیس، معاون توسعه مدیریت و منابع و مسئول بودجه واحدها، روند درآمدهای شهریه ای، غیر شهریه ای و کنترل هزینه ها در واحدها و مراکز تابعه استان را رصد و بررسی کرده است.

 

103

کد خبر: 30124

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0