14 شهریور 1400 - 9:12 ق.ظ

کرونا درآمد ۱۰ میلیاردی اماکن ورزشی را به ۱ میلیارد رساند

سیدمحمد طباطبایی؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: از آنجایی که درآمد ۱۰ میلیاردی اداره ورزش و جوانان در سال‌های گذشته، با توجه به تعطیلی‌های مستمر اماکن ورزشی به ۱ میلیارد رسیده و هم اکنون درآمد اداره کل ورزش و جوانان ۷۵ میلیون است برای برنامه‌های عملیاتی محدودیت‌هایی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاقوت وطن؛ طباطبایی در نشست هم‌اندیشی با محوریت نقش جوانان در پیشرفت کشور اظهار کرد: در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب از سه کلیدواژه استفاده‌ فراوان شده است که یکی از این کلیدواژه‌ها، جوان است و بیش از ۴۳ مرتبه در بیانیه تکرار شده که نشان‌دهنده‌ی اهمیت بالای تاثیر جوانان در پیشرفت کشور است و باید در این راستا توجه ویژه‌ای نسبت به جوانان شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به تلاش‌ها و حضور مداوم و مستمر جوانان اصفهانی در میدان‌ها و عرصه‌های مختلف کشور افزود: از رئیس مجمع نمایندگان استان مطالبه کردیم و به وزیر جدید هم نامه‌ی مکتوب زدیم که دبیرخانه‌ی بیانیه گام دوم انقلاب در استان اصفهان تشکیل شود با در نظر گرفتن اینکه اصفهان آمادگی دفاعیه را دارد و می‌تواند ثابت کند مثل جوانان گام اول مانند شهید خرازی می‌توان به جوانان گام دوم در اصفهان نیز اعتماد کرد.

وی با اشاره به تنظیم سند راهبردی اداره ورزش و جوانان تاکید کرد :برای تنظیم این سند راهبردی تلاش‌های فراوانی صورت گرفت که بعد از بحث و تبادل نظر توانستیم این سند که برای سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ تعریف شده است را تهیه و تدوین کنیم.

طباطبایی افزود: گام اول این سند شرایط کرونا و تعریف اقدامات خاص و جدید برای این دوران بود که اصفهان در این مورد اقدامات خوبی از جمله برگزاری مسابقات کشوری فوتسال به میزبانی اصفهان در باشگاه پیروزی، ایجاد فضاهای باز برای ورزش‌های مختلف و آماده کردن کلیپ‌های مختلف و آموزشی برای ورزش‌هایی که به ناچار باید در فضای منزل صورت می‌گرفت، انجام داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: اصفهانی‌ها بیش از ۱۸ سال بود که منتظر بودند تا یک فرد فوتبالی در راس مدیریت فوتبال استان قرار بگیرد که با رای مجمع اعضا به جناب اقای طاهری این خواسته آن‌ها محقق شد و امیدواریم با توجه به سوابق وی اقدامات خوبی در راستای پیشرفت فوتبال استان صورت بگیرد.

وی در رابطه با برنامه‌های عملیاتی افزود: برنامه‌های عملیاتی نیاز به درآمد دارند و از آنجایی که درآمد ۱۰ میلیاردی اداره ورزش و جوانان در سال‌های گذشته، با توجه به تعطیلی‌های مستمر اماکن ورزشی به ۱ میلیارد رسیده و هم اکنون درآمد اداره کل ورزش و جوانان ۷۵ میلیون است برای برنامه‌های عملیاتی محدودیت‌هایی وجود دارد.

طباطبایی با تاکید بر اینکه اصفهان الگوی توسعه پیشرفت در جوانان و ورزش کشور است،گفت :مراحلی که باید برای ورزش قهرمانی طی شود شامل استعدادیابی، استعدادپروری، نخبه‌پروری و در آخر قهرمانی است که در این مورد شاید جوانی دو مرحله ی اول را بتواند خودش در زمین‌های خاکی و با حمایت خانواده پشت سر بگذارد ولی موضوع اصلی برگزاری مسابقات استعدادیابی و ایجاد فرصت برای جوانان در راستای رسیدن به اهداف بزرگشان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با تاکید جدی بر افزایش اسیب‌ها و ناهنجاری‌های اسکلتی افزود :طرحی تحت عنوان نسخه‌ی سبز طراحی شده و در حال اجرا در سطح روستاها و نواحی است که به زودی در سطح شهر و استان عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برای توسعه و پیشرفت ورزش در مدارس همافزایی و مشارکت خوبی با آموزش و پرورش صورت گرفته که حتی منجر به تشکیل تیم‌های ورزشی مختلف برای مسابقات شده و هم اکنون هیأت ورزش دانش‌آموزی استان اصفهان فعال‌ترین هیأت کشور است که تعامل‌های خوبی با هیأت‌های کشوری و ورزشی انجام داده است.

طباطبایی تاکید کرد : بانوان ورزشکار بر اساس زیر ساخت‌ها، امکانات و توجه ویژه از جمله منابع مالی خیلی کم‌برخوردار هستند که باعث مظلومیت آن‌ها در رشته‌های ورزشی شده که امیدواریم با برنامه‌های خاص و ویژه این مشکلات را رفع کنیم .

وی گفت: در چند سال اخیر در مناطق محروم اصفهان مانند حصه،دارک، جوی‌آباد خمینی‌شهر ورزشگاه‌های متعدد و خوبی ساخته شد، اما به دلیل نداشتن مربیان آموزش دیده بعضی از آن‌ها بلا استفاده مانده‌اند که در این راستا هم تدابیری برای آموزش مربیان ویژه صورت گرفته است.

206

کد خبر: 29543

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0