رئیس بیمارستان ۹دی خمینی شهر:

دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتر دائر شد

مجتبی گلزاری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خمینی شهر در جلسه شورای اداری خمینی شهر گفت : وضعیت کرونا در شهرستان بسیار حاد است و از هر دو نفر که به بیمارستان ها مراجعه می کنند یک نفر مثبت است و حتی گاهی فوتی ها در خمینی شهر روزانه به ده نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری یاقوت وطن ، گلزاری افزود: تا کنون ۶۲هزار نفر در این شهرستان واکسینه شده اند لذا تشدید نظارت ها را در نظر گرفته ایم جلسات خوبی با اصحاب رسانه داشته ایم و هم چنین آموزش های لازم را بیشتر کرده ایم تا حساسیت جامعه نسبت به این بیماری بیشتر باشد .

گلزاری ادامه داد : با مساعدت فرماندار شهرستان جلسه ای با هیئت امنا مساجد برگزار کردیم که نتایج خوبی داشت. در حال حاضر تا یکی دو ماه آینده شیب به سوی افزایشی است و لذا همه باید با جدیت شیوه نامه ‌های بهداشتی را رعایت کنیم و محله ای جدیدی را برای کمک به درمان اضافه می کنیم.

علی اکبر جنگجو رئیس بیمارستان ۹دی خمینی شهرنیز دراین جلسه گفت. شرایط بیماری کرونا بسیار سخت شده و تا ۱۶ مرداد ۶۸۵۴ نفر بستری کرده ایم و ۷۵۰ فوتی داشته ایم در تیرماه ۳۴ نفر فوتی داشتیم ولی تا ۲۲ مرداد ۶۵ نفر فوتی داشته ایم و این روند متأسفانه بیشتر می شود و از هر دو نفر بستری در بخش مراقبت های ویژه بطور متوسط یک نفر فوت کرده اند.

از ابتدا همه گیری کرونا تا حالا بیماری دیابت و فشار خون بالا و بیماری قلبی جزء بیمارای های زمینه ای مزمن است که بیشترین ابتلا وفوتی ها رابه خود اختصاص داده است. تنها بیمارستان ۹دی خمینی شهر با ظرفیت ۱۵۰ تخت در اختیار بیماران کرونا و۱۲تخت بستری به عنوان بلوک زایمان و۶تخت مراقبت های ویژه نوزادان، قرار داده ایم.

جنگجو در ادامه گفت. جمعیت ۳۸۰ هزار نفری در خمینی شهر ، قبلا ۸ تخت ویژه و۱۲ تخت PCCUجهت خدمت رسانی به بیماران قلبی داشتیم که متاسفانه با پیشرفت کرونا صرفا به چهارتخت کاهش یافته است.(تبدیل سی سی یو ۹دی به آی سی یو کرونا) و حتی بخش زنان ومامایی را هم به بخش کرونا تخصیص داده ایم. هزینه های درمان سرسام آوراست بطوری که  ۶ آمپول مورد استفاده در درمان بیماران کرونا بصورت آزاد چهارمیلیون ودویست هزارتومان است که باتعرفه بیمه ای دراختیاربیماران قرارمی گیرد. از امروز ازظرفیت بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)با افزایش۴۰ تخت بصورت سرپایی اضافه کرده ایم و دراین هفته مجوز بهره برداری۶۰ تخت  بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) ازسوی دانشگاه صادر می شود.

رئیس بیمارستان ۹دی خمینی شهر افزود: پرستاری که باید بعد از ۸ ترم بکار مشغول شود بدلیل بیماری کرونا وکمبود نیروی پرستاری حتی بعد ترم ۴ هم بکار دعوت شده اند. ما اکنون بیش از ۱۵۰ بیمار بستری داریم و با کمبود دستگاه اکسیژن ساز مواجه بودیم که از امروز یک دستگاه اکسیژن سازباظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه با هزینه حدوددومیلیاردتومان ازطرف دانشگاه تأمین ودرحال نصب می باشد.

کد201

کد خبر: 29143

نویسنده:  سیدمحمدحسین مجیدی  خمینی شهر

منبع: یاقوت وطن

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0