8 تیر 1400 - 6:04 ب.ظ

جزئیات علل ۲ حادثه اتوبوس خبرنگاران و سربازان از زبان وزیر راه / در هر ۲ حادثه راننده‌ها مقصر بودند

وزیر راه و شهرسازی به تشریح جزئیات جدید از حوادث اخیر رانندگی در یزد و ارومیه پرداخت.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات حوادث اخیر رانندگی در یزد و ارومیه گفت: کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ویژه این دو حادثه تشکیل شده و گزارش آن را منتشر کردیم.

او افزود: اتوبوس ارومیه سرویس کارخانه بوده که بایستی از پایانه صورت وضعیت می‌گرفت تا مسافرت خارج شهری را انجام می‌داد که این کار را انجام نداده بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: راننده اتوبوس ارومیه در مسیر به دلیل عدم تسلط و توانایی در کنترل ماشین، آن حادثه را به وجود آورد.

او گفت: حادثه اتوبوس زاهدان – آباده در محور تفت – دهشیر نیز به دلیل مشکل فنی و عدم تسلط و آشنایی راننده با مسیر بوده و در نقطه‌ای حادثه رخ داده که مملو از علائم هشدار دهنده فسفری بوده که اتوبوس در زمان برخورد با بلوار وسط و کامیون پارک شده ۱۴۹ کیلومتر سرعت داشته است.

اسلامی اذعان کرد: اتوبوس در زمان برخورد با کامیون پارک شده در دنده خلاص بوده و دلایل آن هم در گزارش پلیس و شرکت  اعلام شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به تصمیمات کمیسیون راه‌ها از گزارش سانحه، برای تشدید نظارت توسط پلیس در راه‌ها و شرکت در کمیسیون ماده ۱۱ تصمیم‌گیری شده است.

کد خبر: 27682

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0