23 اردیبهشت 1402 - 9:00 ق.ظ

5گل و شب درخشان سپاهان در نقش جهان

شاگردان ژوزه مورایس با پیروزی در آخرین بازی خانگی خود برابر پیکان، همچنان به قهرمانی امیدوار باقی ماند.

سپاهان پنج - پیکان صفر: پای اصفهان روی پدال گاز!

به گزارش یاقوت نیوز؛ به نقل از”ورزش سه“، در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل فوتبال ایران، سپاهان در خانه به مصاف پیکان رفت و این تیم را با پنج گل شکست داد تا آخرین ضیاف خانگی این تیم، بهترین پیروزی فصل را برای آنها در پی داشته باشد و به این ترتیب کماکان در فاصله یک امتیازی پرسپولیس، هفته آخر را با شانس قهرمانی آغاز کنند.

در نیمه اول مسابقه، برخلاف انتظار، این پیکانی‌ها بودند که با چند حمله جدی هواداران حاضر در نقش جهان را نگران کردند اما با گذشت زمان نوبت به حملات طلایی پوشان رسید.

1874546

در این بین واکنش‌های فوق العاده رشید مظاهری مانع از فروپاشی دروازه این تیم شده بود تا این که خطای پنالتی روی میلاد زکی‌پور، فرصت را برای گلزنی شهریار مغانلو فراهم کرد و این بازیکن با ضربه‌ای در خلاف جهت حرکت گلر پیکان، گل اول تیمش را به ثمر رساند.

در ادامه اخراج بچگانه و البته سخت‌گیرانه شرزود تمیروف، پیکان را 10 نفره کرد تا پیش از پایان نیمه اول، یک فرصت جدی گلزنی دیگر توسط طلایی پوشان به دست بیاید و این بار رامین رضاییان با یک ضربه دیدنی گل دوم تیمش را وارد دروازه رشید کند تا بازی در نیمه اول با نتیجه دو بر صفر به سود شاگردان مورایس به اتمام برسد.

1874553

در شروع نیمه دوم این سپاهانی‌ها بودند که به حریف ده نفره خود فشار آوردند و موفق شدند خیلی زود با گل امید نورافکن اختلاف را به سه گل برسانند. چند دقیقه بعد مغانلو از روی کرنر فرشاد احمدزاده گل چهارم تیمش را وارد دروازه مظاهری کرد تا به صدر جدول گلزنان راه پیدا کنند.

در ادامه بازی و در حالی که به نظر می‌رسید شیرازه پیکان از هم پاشیده شده، نورافکن با شوتی از راه دور گل پنجم تیمش را به ثمر رساند تا شبی ماندگار برای طلایی پوشان اصفهان از بازی‌های خانگی این فصل به یادگار بماند.

1874552

پس از این گل مورایس تعویض جالبی انجام داد و میرزازاد را به جای نیازمند وارد زمین کرد تا این گلر هم در این فصل از رقابت‌ها در ترکیب تیمش به میدان رفته باشد و این گلر هم در بدو ورود به زمین با مهار پنالتی، شگفتی‌ساز شد تا با بسته نگه داشتن دروازه سپاهان، شب خوب خود را تکمیل کند و بازی هم با نتیجه پنج بر صفر به پایان برسد.

در ادامه با اتفاقات و حواشی این مسابقه همراه باشید؛

🏆 بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، هفته بیست و نهم
🏟 ورزشگاه نقش جهان، جمعه، 22 اردیبهشت 1402
👕 گروه داوری: سید وحید کاظمی، محمدرضا ابوالفضلی، احد سلطانی، مهرداد خسروی، ناظر: سعید بطحایی

سپاهان سپاهان

پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، محمد قربانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان (83-آریا یوسفی)، مسعود ریگی، جلال‌الدین علی‌محمدی، مانوئل فرناندز (75-یاسین سلمانی)، امید نورافکن (75-عیسی مرادی)، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس

1874542

پیکان پیکان

رشید مظاهری، محمد کاظمی، امیر شبانی، میلاد بدرقه، امیر طاهر (60-محمدحسین فلاح)، علی زارعی (81-علی‌اکبر رنجبر)، منصور باقری (81-عرفان گلشنی)، رضا ثابت ایمانی، محمدمهدی لطفی (86- محمد بلبلی)، مهدی لیموچی و شرزود تمیروف.
سرمربی: مجتبی حسینی

1874544

🟨 اخطارها:
پیکان پیکان: محمدرشید مظاهری (33) شرزود تمیروف (45+1) شرزود تمیروف (45+2)
سپاهان سپاهان : شهریار مغانلو (45)

🟥 اخراج ها:
پیکان پیکان: شرزود تمیروف (45+2)

⚽ شرح گل:
سپاهان یک – پیکان صفر (دقیقه 43: شهریار مغانلو): پس از خطای پنالتی روی میلاد زکی‌پور، شهریار مغانلو از روی نقطه پنالتی، دروازه مظاهری را باز کرد تا طلایی‌پوشان با یک گل از میزبان پیش بیفتند.

سپاهان دو – پیکان صفر (دقیقه 45+6: رامین رضاییان): رامین رضاییان پس از دریافت توپ در زمین خودی با استارتی طولانی خودش را به زمین پیکان رساند و  پس از یک دو با نورافکن، با شوتی تماشایی از داخل محوطه جریمه گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

سپاهان سه – پیکان صفر (دقیقه 52: امیدنورافکن): روی حرکت رامین رضاییان از سمت راست سپاهان، توپ به امید نورافکن رسید که پس از بلوکه شدن ضربه اول این بازیکن، این بازیکن با ضربه ای والی دروازه پیکان را برای سومین بار باز کرد.

سپاهان چهار – پیکان (دقیقه 54: شهریار مغانلو): ستاره خط حمله سپاهان با یک ضربه سر محکم روی ارسال فرشاد احمدزاده از کرنر، گل چهارم تیمش را وارد دروازه مظاهری کرد تا خودش هم با دوازده گل در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد.

سپاهان پنج – پیکان صفر (دقیقه 59: امید نورافکن): روی پاس شهریار مغانلو، امید نورافکن با شوتی سهمگین از پشت محوطه جریمه دروازه پیکان را هدف گرفت که روی اشتباه مظاهری، گل پنجم طلایی پوشان هم به ثبت رسید.

⏱ لحظات حساس:
دقیقه 10: روی یک اشتباه در خط دفاعی سپاهان، شرزود تمیروف صاحب موقعیت شد که ضربه این بازیکن از پشت محوطه جریمه در اختیار نیازمند قرار گرفت.
دقیقه 13: روی یک حرکت عمقی از بازیکنان پیکان، شرزود تمیروف درون محوطه جریمه فرصت گلزنی پیدا کرد که شوت پای چپ این بازیکن را نیازمند راهی کرنر کرد.
دقیقه 15: شوت سنگین جلال علی محمدی توسط رشید مظاهری دفع شد و روی ریباند هم ضربه فرناندز توسط گلر پیکان جمع شد.
دقیقه 17: روی یک پاس در عمق مغانلو با مظاهری تک به تک شد که رشید ضربه این بازیکن را با واکنشی فوق العاده مهار کرد.
دقیقه 19: فوق واکنش رشید مظاهری روی ضربه فرشاد احمدزاده از داخل محوطه شش قدم مانع از گلزنی طلایی پوشان شد.
دقیقه 26: ضربه دفلکت شده رامین رضاییان پس از برخورد با مدافع پیکان توسط رشید مظاهری راهی کرنر شد.
دقیقه 34: ضربه سنگین منصور باقری از پشت محوطه جریمه به شکلی خطرناک توسط دروازه‌بان سپاهان دفع شد.
دقیقه 37: روی یک حرکت ترکیبی توسط بازیکنان پیکان، مهدی لیموچی فرصت باز کردن دروازه سپاهان را داشت که ضربه این بازیکن از داخل محوطه جریمه راهی اوت شد.
دقیقه 40: روی ارسال فوق العاده امید نورافکن به دهانه دروازه، فرشاد احمدزاده به طرزی عجیب دروازه خالی را از روی خط شش قدم باز نکرد.
دقیقه 64: نیما میرززاد بلافاصله پس از حضور در زمین بازی به جای پیام نیازمند، با یک دبل سیو فوق العاده مانع از گلزنی پیکان شد.

🥇 بهترین بازیکن زمین:
شهریار مغانلو با به ثمر رساندن دو گل و یک پاس گل در کنار امید نورافکن با همین آمار، مشترکا بازیکنان برتر این مسابقه بودند.

📌 اتفاق ویژه:
تعویض نیما میرزازاد به جای پیام نیازمند در نوع خود اتفاق جالب توجهی بود که با مهار پنالتی توسط گلر دوم طلایی پوشان همراه بود

کد خبر: 76441

نویسنده: علی شریفی

منبع: ورزش3

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0