18 اردیبهشت 1403 - 8:30 ق.ظ

برگزاری برنامه ها و رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان

یاقوت نیوز- مسئول نهضت پیشرفت بانوان در خصوص برنامه های دهه کرامت گفت: با توجه به نزدیک شدن به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه «سلام الله علیها» و روز دختر، جشنها ، رویدادها و برنامه های فرهنگی در راستای تکریم دختران استان همدان برگزار می شود.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛  به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، طاهره فامیل خلیلی مسئول نهضت پیشرفت بانوان و همچنین مسئول بنیاد نوجوان همدان در گفتگویی که به همین مناسبت انجام شد از برگزاری برنامه ها و رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در شهرستانهای ۹گانه استان خبر داد.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان افزود: امسال سومین سالی است که با یاری خداوند متعال و هم افزایی میان مجموعه های فرهنگی ، سلسله جشنهای« ماهدخت» را در همه شهرستانها برگزار می کنیم.

وی هدف از برگزاری این جشن ها را تکریم جایگاه والای دختران در خانواده و اجتماع و فرهنگ سازی در خصوص این موضوع دانست و گفت: در نگاه خداوند و ائمه اطهار« علیهم السلام» دختران هدیه و برکتی از جانب خداوند هستند که به واسطه قدم گذاشتن آنها در هر خانواده ای ،پدر و مادر مستحق دریافت پاداش و بهشت می شوند و برای تربیت خوب آنها آمرزیده می شوند.

فامیل خلیلی بیان کرد: تکریم دختران منجر به افزایش عزت نفس و شکل گیری صحیح هویت دخترانه می شود و در ایحاد جامعه ای با حضور بانوان بالنده و با حیا و با نشاط بسیار موثر خواهد بود .

وی در مورد هم افزایی بین مجموعه ها اشاره کرد و گفت: این جشنها همه ساله با حمایت ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها ،ستادها و بنیاد نوجوان ،اداره آموزش و پرورش ،اداره ارشاد اسلامی ،جامعه القرآن، فرمانداری ، کانون پرورش فکری، مجموعه های فرهنگی و قرآنی برگزار می شود.

فامیل خلیلی با اشاره به اینکه برنامه ها از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، بیان کرد: برخی از مهم ترین برنامه های این ایام شامل برگزاری حداقل یک جشن بزرگ با عنوان ماهدخت در سالنها و پارکهای بزرگ شهر ، برگزاری رویدادهای فرهنگی «دختران حاج قاسم »، تجلیل از دختران برگزیده و شاخص فرهنگی،هنری،ورزشی ،قرآنی و کارآفرین در محلات است.

وی ادامه داد: برگزاری بازارچه خود اشتغالی دختران و بانوان، برگزاری مسابقه و پویش حرف آوردی های همدان با عنوان « فردامون »، پیگیری دیدار دختران برگزیده با امامان جمعه شهرستانها در دهه کرامت، برگزاری طرح کافه گفتگو در اماکن عمومی و‌ در کافه رفیقانه با حضور دختران و معرفی دختران برگزیده به صدا وسیما از جمله برنامه های دهه کرامت است.

کد خبر: 91001

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0