معاون وزیر آموزش و پرورش:
کمبود معلم با استخدام های جدید جبران میشود
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمهیدات لازم به منظور حل مشکل کمبود معلم برای سال تحصیلی آینده اتخاذ شده است، گفت: این کمبود با استخدام و گزینش معلمان جدید جبران می شود.
به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛صبح امروز آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان باحضور دکتر محمود زاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت متبوع، دکتر رضانیا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان و جمعی از مسئولین و مدیران استانی و شهرستانی و همچنین تنی چند از مدیران مدارس نواحی یک و دو در سالن اجتماعات خانه معلمان همدان برگزار شد.
در این مراسم از محمود نقوی مدیرکل و رضا زارعی سرپرست سابق آموزش و پرورش استان تقدیر به عمل آمد و طی حکم وزیر آموزش و پرورش، رسول شیدایی (مدیر پیشین آموزش و پرورش ناحیه یک) به عنوان سُکاندار دستگاه تعلیم و تربیت استان همدان معرفی شد.
احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش در این آئین با اشاره به اینکه وزارتخانه آموزش و پرورش در مسئله جبران کمبود معلمان انصافا پای کار است، اظهار کرد: استخدام های قابل توجهی در تابستان سال جاری اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: تعداد مجوزهایی که به آموزش و پرورش در دولت سیزدهم داده شد، چندین برابر سالهای گذشته بود. اما باتوجه به کمبود انباشت شده در سالیان قبل و اینکه تعداد قابل توجهی از معلمان به تازگی بازنشسته شدهاند امسال با مشکل کمبود معلم روبرو بودیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امکانات و تجهیزات مطلوبی با تاکیدات رئیس جمهور در حال واگذاری به آموزش و پرورش و دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور است.
محمودزاده با تاکید بر ضرورت رشد کیفی آموزش در مدارس دولتی و غیردولتی، افزود: نگاه بر این است که همه مولفه ها و عناصری که در کیفیت بخشی آموزش و پرورش تاثیرگذار هستند مانند فضا، امکانات، نیروی انسانی، محتوای آموزشی، روشهای تدریس و رویکردهای تربیتی برای مدارس دولتی و غیردولتی همسان در نظر گرفته شود و دولت بر این موضوع اهتمام ویژه دارد.
وی اجرایی سازی سند تحول بنیادین را یکی از مهمترین مسائل آموزش و پرورش برشمرد و خاطرنشان کرد: با اجرایی سازی این سند در حوزه مدارس غیردولتی کار به خود مردم واگذار می شود و وزارتخانه کار نظارت را برعهده می گیرد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: نگاه ها به این است که بتوانیم دانش آموزانی در خور شأن انقلاب اسلامی و تراز حیات طیبه تربیت کنیم.
محمودزاده رویکرد دولت سیزدهم را تقویت مدارس دولتی اعلام کرد و افزود: همه دانش آموزان در سراسر کشور باید در یک محیط امن و مجموعه با کیفیت به تحصیل بپردازند و در بخش غیردولتی هم کیفیت بخشی فرایندهای تعلیم و تربیتی در دستور کار دارد که در اسناد بالا دستی هم به آن اشاره شده است.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش حامی مدارس دولتی است و قرار نیست که مدارس غیردولتی در وضعیت بهتر و مدارس دولتی از امکانات لازم بی بهره باشند و خوشبختانه نگاه در وزارت آموزش و پرورش در این دولت برتقویت مدارس دولتی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، آموزشها در مدارس دولتی و غیردولتی باهم فرقی ندارد و هر دو برای آینده سازی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش میکنند.
محمودزاده نیروی انسانی را مهمترین و بزرگترین سرمایه کشور برشمرد و تصریح کرد: آینده کشور با نیروی انسانی مدیریت میشود و طراحی و مهندسی نظام جمهوری اسلامی در کلاس درس اتفاق میافتد و وزارت خانه و معاونان باید بر این موضوع اهتمام جدید داشته باشند که خروجی آموزش و پرورش نیروی انسانی با کیفیت باشد.
نویسنده: : منیژه فرهان پور
ارسال دیدگاه
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد