14 آبان 1402 - 4:00 ب.ظ

معاون وزیر آموزش و پرورش:

کمبود معلم با استخدام های جدید جبران می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمهیدات لازم به منظور حل مشکل کمبود معلم برای سال تحصیلی آینده اتخاذ شده است، گفت: این کمبود با استخدام و گزینش معلمان جدید جبران می شود.

 

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛صبح  امروز آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان باحضور دکتر محمود زاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت متبوع، دکتر رضانیا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان و جمعی از مسئولین و مدیران استانی و شهرستانی و همچنین تنی چند از مدیران مدارس نواحی یک و دو در سالن اجتماعات خانه معلمان همدان برگزار شد.

در این مراسم از محمود نقوی مدیرکل و رضا زارعی سرپرست سابق آموزش و پرورش استان تقدیر به عمل آمد و طی حکم وزیر آموزش و پرورش، رسول شیدایی (مدیر پیشین آموزش و پرورش ناحیه یک) به عنوان سُکاندار دستگاه تعلیم و تربیت استان همدان معرفی شد.

احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در این آئین با اشاره به اینکه وزارتخانه آموزش و پرورش در مسئله جبران کمبود معلمان انصافا پای کار است، اظهار کرد: استخدام های قابل توجهی در تابستان سال جاری اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: تعداد مجوزهایی که به آموزش و پرورش در دولت سیزدهم داده شد، چندین برابر سال‌های گذشته بود. اما باتوجه به کمبود انباشت شده در سالیان قبل و اینکه تعداد قابل توجهی از معلمان به تازگی بازنشسته شده‌اند امسال با مشکل کمبود معلم روبرو بودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امکانات و تجهیزات مطلوبی با تاکیدات رئیس جمهور در حال واگذاری به آموزش و پرورش و دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور است.

محمودزاده با تاکید بر ضرورت رشد کیفی آموزش در مدارس دولتی و غیردولتی، افزود: نگاه بر این است که همه مولفه ها و عناصری که در کیفیت بخشی آموزش و پرورش تاثیرگذار هستند مانند فضا، امکانات، نیروی انسانی، محتوای آموزشی، روش‌های تدریس و رویکردهای تربیتی برای مدارس دولتی و غیردولتی همسان در نظر گرفته شود و دولت بر این موضوع اهتمام ویژه دارد.

وی اجرایی سازی سند تحول بنیادین را یکی از مهم‌ترین مسائل آموزش‌ و پرورش برشمرد و خاطرنشان کرد: با اجرایی سازی این سند در حوزه مدارس غیردولتی کار به خود مردم واگذار می شود و وزارتخانه کار نظارت را برعهده می گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: نگاه ها به این است که بتوانیم دانش آموزانی در خور شأن انقلاب اسلامی و تراز حیات طیبه تربیت کنیم.

محمودزاده رویکرد دولت سیزدهم را تقویت مدارس دولتی اعلام کرد و افزود: همه دانش آموزان در سراسر کشور باید در یک محیط امن و مجموعه با کیفیت به تحصیل بپردازند و در بخش غیردولتی هم کیفیت بخشی فرایندهای تعلیم و تربیتی در دستور کار دارد که در اسناد بالا دستی هم به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش حامی مدارس دولتی است و قرار نیست که مدارس غیردولتی در وضعیت بهتر و مدارس دولتی از امکانات لازم بی بهره باشند و خوشبختانه نگاه در وزارت آموزش و پرورش در این دولت برتقویت مدارس دولتی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، آموزش‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی باهم فرقی ندارد و هر دو برای آینده سازی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند.

محمودزاده نیروی انسانی را مهمترین و بزرگترین سرمایه کشور برشمرد و تصریح کرد: آینده کشور با نیروی انسانی مدیریت می‌شود و طراحی و مهندسی نظام جمهوری اسلامی در کلاس درس اتفاق می‌افتد و وزارت خانه و معاونان باید بر این موضوع اهتمام جدید داشته باشند که خروجی آموزش و پرورش نیروی انسانی با کیفیت باشد.

 

 

 

کد خبر: 83714

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0