14 آبان 1402 - 3:00 ب.ظ

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

جهاد تبیین در برابر شبهات جریان باطل وظیفه اصلی حوزه تبلیغ است

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: امروز نقش روحانیت و حوزه تبلیغ این است که انگاره های دشمن را که بسیاری از مواقع متدینین را هم به سمت این جریان باطل می‌برد، با جهاد تبیین روشن کنیم.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: امروز نقش روحانیت و حوزه تبلیغ این است که انگاره های دشمن را که بسیاری از مواقع متدینین را هم به سمت این جریان باطل می‌برد، با جهاد تبیین روشن کنیم.

به گزاش یاقوت نیوز، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در مراسم تودیع و معارفه مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با گریزی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با خصوص روحانیون و حوزه تبلیغ اظهار کرد: بنا به فرموده ایشان تبلیغ باید در رأس امور حوزه‌های علمیه باشد و این به این معناست نیست که آموزش و پژوهش در مرحله دوم و سوم بوده و تبلیغ در مرحله اول باشد و معنی این فرمایش این است که هر کاری در حوزه‌های علمیه انجام می‌شود برای تبلیغ و ترویج دین باشد.

وی افزود: در این راستا رسالت مجموعه‌ها و نهادهای تبلیغی و سازمان تبلیغات که وظیفه اصلی آن نشر خوبی‌ها و تبلیغ دین است برجسته و جدی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه شبکه‌های متعدی در حوزه‌های شبه مذهب، شبه عرفان و شبه اسلام در حال حاضر در ایران فعال هستند گفت: باطل سحر همه این شبهات روایت اسلام ناب است که رسالت امروز حوزه‌های علمیه این است که پاسخگوی مردم در مقابل این شبهات باشند.

ارتقایی با اشاره به اینکه امروز یکی از برنامه‌ها و انگاره‌های دشمن پافشاری روی این مسئله است که مردم و جامعه به سمت بی دینی حرکت می‌کند و به صورت هنرمندانه برنامه خود را القا می‌کند ادامه داد: امروز نقش روحانیت و حوزه تبلیغ این است که این انگاره‌های دشمن را که بسیاری از مواقع متدینین را هم به سمت این جریان باطل می‌برد، با جهاد تبیین روشن کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه طبق نظر سنجی ها و آمایش‌های صورت گرفته ۷۲ درصد از مردم در جریان پیاده روی اربعین ابراز عشق و علاقه داشتند گفت: همچنین ۸۶ درصد مردم در آئین‌های سوگواری محرم حضور فیزیکی داشتند و این آمایش‌ها نشان از آن دارد که ما جامعه و مردم دین مداری داریم و با همه تبلیغات سوء دشمن که حتی بسیاری از ما را دچار محاسبات اشتباهی می‌کند نقش حوزه‌ها بسیار دقیق و حساس و سنگین است.

ارتقایی با تأکید بر اینکه در این اتفاقات اخیر در غزه اکثر قریب به اتفاق مردم کشور ما اسرائیل را دشمن خود دانسته اند گفت: اما در این آمایش‌هایی صورت گرفته دست کم ۲۵ درصد مردم کشور ما گره ذهنی جدی نسبت به محور مقاومت دارند که آیا این مواجهه در برابر اسرائیل درست است یا نه که در برابر این گره ذهنی دادن تحلیل درست و دچار نشدن مردم به این محاسبات اشتباهی دشمن مرهون زحمات معاونت فرهنگی و ریاست حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه تاکید رهبری نیز باز کردن گره‌های ذهنی مردم است تصریح کرد: در این راستا این وظیفه خطیر حوزه تبلیغ است که با جهاد تبیین درست وظیفه خود را به انجام برسانیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان عدالت طلبی و آزادی خواهی را دو خصیصه بزرگ ملت ایران برشمرد و افزود: دشمن می‌خواهد از این دو خصییه سوء استفاده کند و مردم را به سمت دین گریزی سوق دهد و توفیقاتی داشته اما غرض مهم این است که ما باید دچار این اشتباهات محاسباتی که دشمن روی آن حساب می‌کند نشویم.

وی با اشاره به خدمات مدیران تبلیغات اسلامی ملایر و اسد آباد در حوزه جهادی و سخت کوشی گفت: بر اساس آمارهایی که داریم ارتباط خوب با حوزه‌های علمیه، حضور مستمر در فضاهای شهری، از جمله این اقدامات بوده و بیش از ۴۵۰ مورد سرکشی توسط مدیر سابق کل تبلیغات اسلامی همدان در سطح استان انجام شده است.

ارتقایی ارتباط وسیع با تشکل‌های میانی و دینی، فعال کردن ظرفیت‌های قرآنی شهرستان ملایر، ارتباط مستمر و هدفمند با ادارات در حوزه‌های فرهنگی و شبکه سازی و تقسیم کار در شهرستانها، تشکیل شبکه فرهنگی ادارات از برجستگی‌های ویژه حجت الاسلام نجفی در ملایر برشمرد و گفت: امیدواریم این خدمات ارزنده توسط مدیر جدید نیز ادامه و رشد داشته باشد.

 

 

 

کد خبر: 83708

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0