23 اسفند 1402 - 11:30 ق.ظ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

کاهش ۵۰ درصدی یخ‌زدگی کنتور آب در همدان

یاقوت نیوز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از کاهش ۵۰ درصدی یخ‌زدگی کنتورهای آب در سالجاری خبر داد و گفت: با آموزش‌های همگانی توانستیم یخ‌زدگی کنتورهای آب در فصل سرما را کاهش دهیم‌.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در سنوات گذشته به صورت میانگین سالانه هزار مورد یخ‌زدگی کنتورهای آب را داشتیم اما با اقدامات صورت گرفته توانستیم این میزان را در سالجاری تا ۵۰ درصد کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: سالجاری برای کاهش آسیب‌های وارده به کنتورهای آب در فصول سرما و یخ‌زدگی، آموزش‌های همگانی را آغاز کردیم تا به مردم آموزش دهیم در این روزها چگونه از یخ‌زدگی کنتور جلوگیری کنند.

بختیاری فر دررابطه با این آموزش‌ها، توضیح داد: با توجه به اقلیم سرد استان همدان و احتمال برودت هوا و یخ زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب در فصل سرما، آموزش‌های لازم به شهروندان داده شده تا اقدامات پیشگیرانه نظیر عایق بندی لوله‌های آب موجود در فضای باز را با پارچه و عایق، انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان توصیه شده در صورت یخ‌زدگی کنتور و تأسیسات آبی به هیچ وجه نباید از حرارت مستقیم به منظور یخ‌زدایی استفاده کنند چون این اقدامات، سبب ترکیدگی کنتور و تأسیسات می‌شود همچنین ریختن آب داغ یا گرم بر روی کنتور و یا روشن کردن آتش در حوضچه کنتور به منظور باز شدن یخ زدگی می‌تواند موجب بروز حوادث احتمالی شود.

بیشتر بخوانید

افزایش ۱۳ درصدی مصرف آب همزمان با روزهای خانه‌تکانی در همدان

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب کرفس

کد خبر: 89130

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0