19 اسفند 1402 - 7:30 ق.ظ

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

افزایش ۱۳ درصدی مصرف آب همزمان با روزهای خانه‌تکانی در همدان

یاقوت نیوز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش 13 درصدی مصرف آب همزمان با آغاز فصل خانه‌تکانی‌های شب عید در استان همدان خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار کرد: مصرف آب استان همدان در شرایط معمول ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه بوده اما اکنون به ۱۹۷۸ لیتر در ثانیه رسیده است و بر اساس شرایط مشابه، امکان افزایش مصرف تا ۲۱۰۰ لیتر بر ثانیه وجود دارد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه شهروندان باید در شستشوی وسايل و خانه تکانی‌های خود از مصرف بی‌رويه آب خودداری کرده و از شرکت‌های خدماتی برای اين موضوع کمک بگيرند، خاطرنشان کرد: قالیشویی‌ها از آب شرب برای شست‌وشو استفاده نمی‌کنند بنابراین شهروندان به جای شست‌وشوی فرش در خانه و افزایش مصرف آب، می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان باید قبل از اقدام به شست وشو بررسی کنند که آیا شستن آن وسیله واقعاً ضروری است یا از روی عادت این کار را انجام می‌دهند، همچنین برای شست‌وشوهای ضروری برنامه داشته باشند تا میزان مصرف آب کمتر شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان یادآوری کرد: آبی که حاوی مواد شوینده شیمیایی نیست را می‌توان برای گل‌ها و گیاهان خانگی استفاده و از هدر دادن آب جلوگیری کرد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه به دلیل کم‌آبی سال‌های اخیر نیازمند مدیریت مصرف آب هستیم، عنوان کرد: امیدواریم با آغاز سال جدید شاهد تغییراتی در مدیریت مصرف انرژی در بین شهروندان باشیم.

وی در پایان ضمن تاکید مجدد بر رعایت مصرف آب و با بیان اینکه مردم استان همدان قطعا قدر این نعمت بی‌بدیل را می‌دانند، خاطرنشان کرد: استفاده از آب در روزها و ساعات پایانی سال علیرغم وجود آب در مخازن باعث افت فشار در شبکه می‌شود بنابراین لازم است استفاده از مصرف آب در روزهای باقیمانده تا پایان سال، توزیع شود.

کد خبر: 88859

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0