15 مهر 1402 - 5:00 ب.ظ

پرچمداری کشتی در هانگژو

پیکارهای کشتی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با مدال طلای امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد به پایان رسید.

به گزراش یاقوت نیوز؛ امیرحسین زارع ملی‌پوش وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد ایران موفق به کسب نشان طلای نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی شد. زارع در فینال این وزن موفق شد مونوختور دارنده نقره و برنز جهان و طلای آسیا از مغولستان را با نتیجه ۷ بر صفر شکست دهد و سیزدهمین طلای کاروان ایران را در این دوره از رقابت‌ها ضرب کند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پیش از کسب این مدال، در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر زمان انور از پاکستان را مغلوب کرد. قهرمان جهان در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر بوهیردون از چین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دارنده نشان برنز المپیک در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم رسید.

زارع حدود ۲ هفته قبل در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۳ بلگراد ضمن کسب سهمیه المپیک وزن ۱۲۵ کیلوگرم، با شکست بزرگانی همچون طاها آکگل از ترکیه و گنو پتریاشویلی از گرجستان دومین طلای جهانی خود را به گردن آویخت.

پیش از زارع یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به نشان طلا رسیدند و رحمان عموزاد خلیلی و مجتبی گلیچ به نشان نقره رسیدند. ابراهیم خواری نیز با شکست از دور مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی حذف شد.

فدراسیون کشتی ۱۲ ورزشکار را در ۲ رشته آزاد و فرنگی به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی اعزام کرده بود که ره‌آورد سفر آنان به هانگژو کسب پنج مدال طلا، چهار نقره و یک برنز بود. حسن یزدانی، یونس امامی، امیرحسین زارع، امین میرزازاده و محمدهادی ساروی برای کاروان ایران موفق به کسب نشان طلا شدند. همچنین رحمان عموزاد خلیلی، مجتبی گلیچ، امین کاویانی نژاد و ناصر علیزاده نقره ضرب کردند.

سید دانیال سهرابی نیز تنها برنز نمایندگان کشتی ایران را در این دوره ضرب کرد.

کد خبر: 82215

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0