25 آذر 1402 - 6:00 ب.ظ

جای ایرانی‌ها در برترین‌های کشتی جهان خالی است

اتحادیه جهانی کشتی آزادکار مجارستانی و فرنگی‌کار کوبایی را به عنوان برترین کشتی‌گیران سال ۲۰۲۳ انتخاب کرد. امیرحسین زارع و امین میرزازاده طلایی‌های سنگین وزن کشورمان در جهانی بلگراد نامزد کسب این عنوان بودند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ به نقل از اتحادیه جهانی کشتی، اسماعیل موساکایف (مجارستانی)، بوسا توسون (تیم ملی کشتی زنان ترکیه) و گابریل روسیلو (کوبا) با عملکرد خیره کننده خود در سال ۲۰۲۳ جهان را مبهوت کردند و به عنوان بهترین‌های جهان در سه بخش کشتی آزاد مردان، کشتی زنان و فرنگی مردان انتخاب شدند.

موساکایف پیش از سال ۲۰۲۳ دو بار برنده مدال برنز جهان بود، اما با عملکرد خود در بلگراد توانست بازگشت خیره‌کننده‌ای داشته باشد.او در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد با غلبه بر رحمان عموزاد خلیلی مدافع عنوان قهرمانی جهان و تاکوتو اوتوگورو (از ژاپن) دارنده مدال طلای المپیک، پیروزمندانه عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. او با این قهرمانی توانست دومین مدال‌آور مجارستان پس از ۴۴ سال شود.

گابریل روسیلو فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم کوبا نیز در نیمه نهایی و فینال دو قهرمان جهان محمدهادی ساروی و آرتور الکسانیان ارمنستانی را شکست داد و مقام نهمی او در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ را در وزن ۹۷ کیلوگرم به طلا تبدیل شد.

روسیلو قهرمان زیر ۲۰ سال جهان در سال ۲۰۱۹ و در المپیک توکیو سیزدهم شد، اما اکنون خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی وزن ۹۷ کیلوگرم در المپیک پاریس تبدیل کرده است.

کد خبر: 85483

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0