19 دی 1402 - 6:00 ب.ظ

موکول شدن انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال به آینده

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال از انتخاب سرمربی تیم ملی تا یک ماه آیند خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ علی موذن با اشاره به اینکه کمیته فنی بر سر ۲ سرمربی به اسامی روبرتو پیاتزا و آنجلو لورنزتی به توافق رسیدند که مذاکرات با آنها انجام شد اما به نتیجه نرسید. اظهار کرد: به دلیل برگزاری مسابقات باشگاهی اکثر مربیان خارجی در لیگ باشگاهی خود مشغول هستند و به دلیل داشتن قرارداد، حاضر به قبول سرمربیگری تیم های دیگر، به خصوص در رده ملی نیستند اما با این حال فدراسیون با چند مربی که فاقد تیم بودند، مذاکراتی داشته اما تاکنون کار به ثمر ننشسته است.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال کشورمان با بیان اینکه هدف کمیته فنی، انتخاب سرمربی ایده ال و با شناسانامه دار خارجی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ویتال هینن لهستانی و روبرتو پیاتزا ایتالیایی گزینه های مورد نظر خارجی هستند و در عین حال نیز سعید معروف هم تنها گزینه ایرانی است که در صورت عدم موفقیت در انتخاب سرمربی خارجی، با این مربی همکاری خواهیم کرد.

موذن در خصوص اولین تجربه سرمربیگری سعید معروف برروی نیمکت تیم ملی، یادآور شد: با سعید صحبت هایی مبنی بر اینکه یک سال به عنوان دستیار مربی خارجی کار کند نیز شده تا با تجربه کافی بتواند در این زمینه نیز موفقیت های گذشته خود را ادامه دهد که تا این لحظه وی این پیشنهاد را نپذیرفه است.

به گفته وی، فدراسیون در صورت نتیجه نگرفتن در استخدام مربی خارجی، با سعید معروف کار خود را ادامه خواهد داد اما اگر وی که به عنوان یکی از ستاره های بی بدیل والیبال کشور به شمار می رود، نتواند نتیجه لازم را بگیرد به طور حتم محبوبیت کنونی خود را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آنجلو لورنزتی سرمربی تیم والیبال پروجا را برعهده دارد و برای فسخ قرارداد وی بایستی مبلغ زیادی به فدراسیون والیبال ایتالیا پرداخت شود و انجام این مساله در حال حاضر از عهده فدراسیون والیبال ایران خارج است.

موذن با بیان اینکه صعود تیم ملی والیبال کشورمان به المپیک پاریس بسیار سخت و دشوار است، اظهار کرد: تا یک ماه آینده سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد و امیدواریم با پایان مسابقات لیگ برتر والیبال، اردوی آمادگی تیم ملی برای حضور در رقابت های لیگ ملت ها و انتخابی المپیک که خرداد ماه سال آینده آغاز می شود، تشکیل شود.

این عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال یادآور شد: باید توجه کنیم که هر تیم ملی و در هر رشته ای یک دوره و نسل طلایی دارد که دوره طلایی تیم ملی والیبال کشورمان در سال ۲۰۱۱ با حضور ولاسکو کار خود را آغاز کرد و در عین حال نیز اکنون و در این مرحله از کار ایجاد تیمی با آن کیفیت کار بسیار سخت و دشواری است.

تیم ملی والیبال ایران از اول خرداد ماه سال آینده و در رقابت های لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد که در هفته اول به مصاف تیم های ایتالیا، آرژانتین، کوبا و صربستان می رود.

کد خبر: 86626

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0