23 مهر 1402 - 5:00 ب.ظ

عطایی: اتفاقات آمریکا را بگویم چهارستون همه می‌لرزد

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال گفت: از اینکه سالم زندگی کردیم و برای انتخاب بازیکن در تیم ملی زد و بند نکردیم و مانع فساد شدیم خوشحالم. ما تاوان مبارزه با فساد را دادیم.

به گزارش یاقوت نیوز؛ در اواسط مسابقات انتخابی المپیک، بهروز عطایی از سرمربیگری تیم ملی والیبال استعفا کرد. او در خصوص اتفاقاتی که برایش در تیم ملی رخ داد، اظهار داشت: به دلیل اتفاقاتی که رخ داد احساس خوبی ندارم. ما از قبل هدفگذاری داشتیم و برای رسیدن به آن بسیار تلاش کردیم، اما محقق نشد و از این بابت حس خوبی ندارم. باید بگویم بیش از همه این موارد جریانی وجود دارد که درمورد این موضوع به راه افتاده و جای بحث مفصل دارد.

وی افزود: از اینکه تیم شکست خورد و به هدف‌مان نرسیدیم دستمان بالا است و موضوع را می‌پذیریم. کیفیتی که بروز داده شد مدنظر ما و مردم نبود، اما یک سری موارد غیرعادی به عنوان ضعف بزرگ نشان داده شد و برخی چیزها نادیده گرفته شد. مثلاً هیچکس نگفت تیم ملی ما ۶-۷ بازیکن خود را از دست داد و یعنی خودشان خداحافظی کردند. من با غفور صحبت کردم و چون معتقد بود یک سال و نیم از تیم ملی دور بود امکان داشت نتواند موفق باشد و بازگشت خوبی داشته باشد، اما بحث‌های الکی مطرح کردند که کادر ایرانی را قبول ندارد. برخی رسانه‌ها به صورت خاص و موزیانه هدایت شدند. یک رسانه به هزینه فدراسیون والیبال تیم ملی را در لیگ ملت‌ها همراهی کرد و پس از آن شروع به تخریب من کرد. حتی شنیده‌ام از فدراسیون اعلام کردند که عطایی را بزنید و داورزنی را نزنید! این موارد خط دهی شده است.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران گفت: ما در مسابقات اخیر به جمهوری چک باختیم و این شکست خیلی بزرگ شد، اما در گذشته شکست‌های بدتر داشتیم و در تهران به استرالیا باختیم و جامعه چنین واکنشی نداشت. ما بد بودیم، اما شکست‌های ما خیلی بزرگ جلوه داده شد. مجری تلویزیون در برنامه زنده به رئیس فدراسیون التماس می‌کند که مربی خارجی بیاورد؛ آیا این اتفاق در فوتبال هم رخ می‌دهد؟ کسی جرات می‌کند در مورد امیر قلعه‌نویی چنین حرفی بزند؟ این چه جریانی بود؟

عطایی افزود: موضع نظام جمهوری اسلامی حمایت از مربیان ایرانی بود، اما به نظرم برخی‌ می‌خواستند این موضوع را شهید کنند. جریانی بود که این موضع به کرسی ننشیند. جوری صحبت می‌کردند که انگار والیبال ایران سال‌ها قهرمان جهان بوده است. والیبال ما جز ۱۰ تیم برتر دنیا بود. ما مشکلاتی داشتیم و اگر این فشار غیرمتعارف هم وارد نمی‌شود و همین نتایج کسب می‌شد باز هم من استعفا می‌کردم.

 

عطایی: اتفاقات آمریکا را بگویم چهارستون همه می‌لرزد/ تاوان مبارزه با فساد را دادم

وی ادامه داد: در هفته اول لیگ ملت‌ها به ژاپن باختیم و مقابل لهستان ۳ بر ۲ باختیم. از شروع مسابقات به ما حمله کردند. با بازیکنان لابی کردند. به تیم نفوذ کردند. از سال ۲۰۱۰ تا امروز من هفتمین مربی تیم ملی والیبال ایران هستم، اما در این مدت چه کسانی ثابت ماندند؟ رئیس فدراسیون، سرپرست تیم ملی و پزشک و بازیکنان ثابت بودند. وقتی بازیکن می‌بیند هر اتفاقی رخ دهد مربی تخریب می‌شود و اتفاق دیگری رخ نمی‌دهد، دیگر چیزی برایش مهم نیست. بازیکن از بیرون به شدت کنترل می‌شد.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران درباره مصاحبه اخیر میلاد عبادی‌پور، گفت: عبادی‌پور خیلی صحبت از حرفه‌ای گری کرد. آیا شما حرفه‌ای هستید که در کوران مسابقات علیه کادر فنی مصاحبه کردید؟ دلتان می‌خواهد؟ شما بیجا کردید که صحبت کردید! بخشی از صحبت‌های عبادی‌پور دروغ بود. من هیچ صحبتی با او نکرده بودم. بعد از صحبت‌های عبادی‌پور شک کردم که نکند حافظه‌ام را از دست داده‌ام! من صدای ضبط شده میلاد را دارم که بعد از هفته اول لیگ ملت‌ها توضیح داد که به مسابقات نمی‌رسد. من منت بازیکنی را نمی‌کشیدم و معتقدم بازیکنان باید برای تیم ملی سر بگذارند. برخی‌ می‌گویند که من باید از فلان بازیکن خواهش می‌کردم، من هیچوقت چنین کاری نمی‌کنم. بازیکنان سرباز هستند و نباید به سرباز التماس کرد.

عطایی عنوان کرد: توهمات عبادی‌پور بالا رفته است و نمی‌تواند خودش را کنترل کند. او در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مقابل ژاپن ۱۹ اسپک زد و ۷ امتیاز گرفت. اینکه او خوب بازی نکرد مشخص است و من هم گفتم که او به ما کمک نکرد. خیلی سخت است که یک بازیکن باکیفیت را روی نیمکت گذاشت. شرایط هم پستی‌های میلاد بهتر از او بود. عبادی‌پور به شدت پاسورهای ما را تحت تاثیر قرار می‌داد. عبادی‌پور در کدام باشگاه بزرگ دنیا بازی کرده بود؟ خیلی زشت است که این حرف‌ها مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: توقع داشتم وقتی عبادی‌پور علیه افشاردوست مصاحبه کرد، کمیته فنی به من اجازه دعوت از این بازیکن را ندهد. به نظرم فدراسیون گاهی برای رسیدن به اهدافش از خطوط قرمز خود هم عبور می‌کند. آنها می‌گویند تیم ببرد و موارد دیگر مهم نیست.

عطایی: اتفاقات آمریکا را بگویم چهارستون همه می‌لرزد/ تاوان مبارزه با فساد را دادم

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران درباره اینکه چرا از سعید معروف استفاده نکرد، گفت: معروف بازنشستگی خود را اعلام کرد و من هم گفتم هر زمانی که تمایل بازی در تیم ملی داشت از حضور او استفاده می‌کنیم. اتفاقاتی در آمریکا برای تیم ملی رخ داد که اگر بگویم چهار ستون بدن همه می‌لرزد و کسی حرفی نزد، چون رسانه‌ها در اختیار روابط عمومی فدراسیون بودند.

عطایی درخصوص استعفایش در جریان مسابقات انتخابی المپیک عنوان کرد: ابتدا از داورزنی تشکر می‌کنم، چرا که او مدام در کنار ما بود. جریان سرخودی در فدراسیون وجود داشت که داورزنی هم نتوانست آن را کنترل کند. داورزنی خودش در کنار ما بود و هر کاری از دستش بر می‌آمد انجام داد. من یک روز آمدم و یک روز هم باید می‌رفتم. از شخص داورزنی تشکر می‌کنم که همراه ما بود. من در پایان هفته دوم لیگ ملت‌ها استعفایم را آماده کرده بودم. کارخانه و افشاردوست به شدت مخالفت کردند و در ادامه ویزای آمریکا فراهم نشد و من متقاعد شدم که موضوع را پیگیری نکنم. بعد از هر تورنمنت انتقاداتی مطرح می‌شد و اعضای کمیته فنی که به نظرم خیلی از آنها صلاحیتی ندارند مربیان من را زدند. همه دوستان من از دست من ناراحت شدند. من کلافه شده بودم. به کارخانه گفتم اگر افشاردوست و خوریانی بازنگردند استعفا می‌دهم چون احساس می‌کنم در حال چیدن پر و بال من هستند. در ادامه به جلسه رفتیم و هیچ دلیل قانع کننده‌ای نشنیدم.

وی در پایان گفت: از اینکه هدف‌مان محقق نشد ناراحت شدیم. از اینکه مردم ناراحت شدند اذیت شدیم، دوست داشتیم مردم را خوشحال کنیم؛ اما از اینکه سالم زندگی کردیم و برای انتخاب بازیکن در تیم ملی زد و بند نکردیم و مانع فساد شدیم خوشحالم. ما تاوان مبارزه با فساد را دادیم. بازهم از مردم عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم والیبال ایران در ادامه مسیر خود موفق باشد.

کد خبر: 82694

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0