4 شهریور 1402 - 5:00 ق.ظ

روسیه؛

غرب از تروریست‌ها در اوکراین برای اهداف ژئوپلیتیکی استفاده می‌کند

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: غرب از تروریست ها در اوکراین برای اهداف ژئوپلیتیکی خود استفاده می کند.

به گزراش یاقوت نیوز؛ ماریا زابولوتسکایا، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی گفت: اوکراین با حمایت غرب در استفاده از روش‌های تروریستی وقیحانه دریغ نمی‌کنند و غرب از تروریست ها و افراط گرایان برای اهداف ژئوپلیتیکی خود در اوکراین استفاده می کند.

وی افزود: آمریکا و شبکه های اروپایی آن، نئونازی ها را پرورش داده اند و از آنها به عنوان ابزاری برای سرنگونی مقامات قانونی در اوکراین استفاده کردند. آنها با حمایت غرب در ساختارهای دولتی، مجری قانون و نظامی اوکراین ریشه دوانده‌اند.

این دیپلمات روسی اضافه کرد: این تروریست ها سال‌ها است که مردم غیرنظامی دونباس را زیر پوشش سکوت رسانه‌های گروهی غربی و متاسفانه توسط ساختارهای سازمان ملل متحد به وحشت انداخته‌اند.

او ادامه داد: مقامات اوکراین که منحصراً به لطف خیریه غرب وجود دارند و از استفاده آشکار از روش های تروریستی دریغ نمی کنند.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: این شرایط دشواری است که ما باید تحت آن همکاری بین المللی ضد تروریستی انجام دهیم. در حالی که برخی در حال مبارزه با تروریسم هستند، برخی دیگر آن را در اشکال جدید و در سرزمین های جدید پرورش می دهند.

پیش از این، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفته بود: دیکتاتوری خودکامه اوکراین که مخالفان را سرکوب و تاریخ را بازنویسی می‌کند، هر روز قوی‌تر می‌شود.

وی افزود: اوکراین امروزی به چه چیزی می‌تواند افتخار کند؟ مطمئناً “دستاورد” اصلی آن یک دیکتاتوری واقعاً خودکامه است که هر روز قوی‌تر می‌شود. در این کشور صدای مخالفت ممنوع می‌شود، نظرات مخالف بازنویسی, تجلیل از نازیسم و ستایش سرسپردگان هیتلر به سطح سیاست دولتی سرایت کرده است.

کد خبر: 80064

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0