12 شهریور 1401 - 9:05 ق.ظ

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

طرح مجلس برای کاهش دوره تعهد خدمت پزشکان عمومی در مناطق محروم

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در مورد مصوبه جدید اصلاح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی گفت: دوره تعهد خدمت پزشکان عمومی از ۳ برابر به ۱.۷ و برای متخصصین به ۲.۵ برابر با اعمال ضرایب محرومیت کاهش یافته است.

علیرضا منادی سفیدان در تشریح مصوبه کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر «طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی»، عنوان کرد: سال ۱۳۸۹ قانونی در این زمینه وجود داشت که براین اساس پزشک و متخصصانی که ۷.۵ سال مدت تحصیل آن به طول انجامید باید سه برابر مدت تحصیل خود در مناطق کم برخوردار خدمت کنند و ۳۰ درصد از پزشکانی که جذب دانشگاه‌ها می‌شوند، باید دوره تعهد بگذرانند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه امسال ۱۴ هزار پذیرش در رشته‌های پزشکی داشتیم، افزود: با مصوبه‌ای که در کمیسیون آموزش به تصویب رسید، مسیر برای پزشکان مناطق محروم هموار شد به این نحو که برای پزشکان عمومی دوره تعهد خدمت از ۳ برابر به ۱.۷ و برای متخصصین به ۲.۵ برابر با اعمال ضرایب محرومیت کاهش یافت.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: بنابراین مدت ۲۱ سال خدمت در مناطق کم برخوردار به ۱۰ الی ۱۱ سال و ۱۵ سال به ۸ سال کاهش پیدا کرد.

وی  اضافه کرد: همچنین پزشکان دارای تعهد خدمت در مناطق کم برخوردار می توانند پس از ۳ سال در دوره های تخصصی نیز شرکت کنند، همچنین این پزشکان می توانند در همان منطقه تعهد خدمت خود به استخدام دولت درآیند، همچنین به ازای هر فرزند ۶ ماه از تعهد خدمت پزشک کاسته خواهد شد.

منادی سفیدان با بیان اینکه معافیت مالیاتی نیز به علاوه افزایش سقف کارانه از دیگر مشوق های این طرح است، گفت: البته برای مستنکفین از اجرای قانون نیز مجازات هایی در نظر گرفته شده که امیدواریم پزشکی شامل این بند از مصوبه نشود.

کد خبر: 74030

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 1