26 بهمن 1402 - 9:00 ق.ظ

سپاهان- الهلال، نبرد غول‌ها را از دست ندهید

یاقوت نیوز- سپاهان امشب و از ساعت 19:30 در یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در اصفهان به مصاف الهلال عربستان می رود.

یاقوت نیوز؛ آرزو غوری

سپاهان که پس از ماجراهای عجیب و حواشی زیاد موفق شد از مرحله گروهی به سلامت عبور کند، در مرحله حذفی با بداقبالی دچار دشوارترین قرعه ممکن شد تا کار سختی برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشد. شاگردان مورایس نیم‌فصل سختی را با توجه به حواشی اطراف باشگاه پشت سر گذاشتند، اما در تعطیلات نیم‌فصل به نظر به آرامش مطلوبی رسیده‌اند و برای موفقیت در رقابت‌های داخلی و آسیایی مصمم‌تر از همیشه هستند. در سوی دیگر الهلالی قرار دارد که در شش فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا دو قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی داشته است، این عملکرد در کنار هزینه گزافی که در این فصل الهلال مانند سایر مدعیان عربستانی انجام داده است، این تیم را به مدعی شماره یک قهرمانی تبدیل می‌کند. شاگردان ژرژه ژسوس که مرحله گروهی را با پنج برد و یک تساوی پشت سر گذاشتند و مقتدرانه به عنوان صدرنشین صعود کردند، یک آمار شگفت‌انگیز دارند و آن ۲۰ پیروزی در بازی‌های رسمی پیش از بازی با سپاهان است. بدون شک دیدار با سپاهان در ورزشگاه نقش جهان جدی‌ترین تهدید برای توقف روند پیروزی‌های الهلال به‌شمار می‌رود. دیداری که احتمالاً در جو وحشتناک ورزشگاه نقش‌جهان برگزار خواهد شد و احتمالاً پربیننده‌ترین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز خواهد بود.

حمایت هواداران برگ برنده سپاهان

احمد جمشیدیان بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان درباره بازی این تیم اصفهانی برابر تیم الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: به نظرم جدال بهترین تیم گروه یک با بهترین تیم گروه دوم قرعه سخت برای هر ۲ تیم بود هم الهلال می‌توانست قرعه بهتری داشته باشد و هم سپاهان اگر به هر تیم دیگری برخورد می‌کرد قرعه اش بهتر بود و بازی سختی است. وی افزود: به نظرم دیدار رفت و برگشت را باید جدا از هم در نظر گرفت. تیم سپاهان باید باهوش بازی کند و از حضور هوادارانش بهره ببرد. طرفداران سپاهانی خیلی برنامه ریزی کردند که تیمشان را حمایت کنند و باید از این فرصت بهره ببرند و حداقل کمترین لطمه را در بازی رفت ببینند، چون بازی برگشت خیلی برای تیم اصفهانی سخت می‌شود. به هر حال الهلال تیم بزرگی است و می‌دانیم که آن‌ها لژیونر‌های خیلی تاثیرگذار و سرمربی باتجربه‌ای دارند و شانس اصلی برای قهرمانی در آسیا هستند و کار برای سپاهان دشوار است. جمشیدیان درباره تقابل بازیکنان مطرح الهلال با سپاهان گفت: به هر حال خط دفاع سپاهان در مقابل قدرت تهاجمی الهلال با میشل، مارکو، مارکوویچ و الدوساری و هافبک‌های باکیفیتی مثل ساویچ و مدافع و گلر با تجربه‌ای مثل کولیبالی و بونو نشان می‌دهد که سپاهان با یک تیم کلاس جهانی نه در سطح آسیا بازی دارد. به نظرم سپاهان می‌تواند از میزبانی اش استفاده کند و این تیم اصلا نباید درگیر احساسات شود و کوچکترین اشتباه جریمه بزرگی برای این تیم اصفهانی دارد. الهلالی‌ها بازیکنانی دارند که از کوچکترین اشتباه استفاده می‌کنند. سپاهان باید جوری بازی کند که امیدوار به بازی برگشت باشد و این دور از دسترس نیست.

جمشیدیان درباره برگ برنده بازی سپاهان و الهلال عربستان گفت: بر این باورم برگ برنده سپاهان، حمایت هواداران و اینکه به هیچ عنوان دچار اشتباه و درگیر حواشی نشوند. سپاهان باید خیلی مرموز و با حوصله بازی کند و منتظر باشد تا در تک موقعیت‌ها بتواند به الهلال ضربه بزند. در آن طرف، تیم الهلال در ضربات ایستگاهی و ضد حملات مشکلاتی دارد و در بازی با نماینده ازبکستان کم مانده بود که غافلگیر شود و آن‌ها وقتی بی محابا حمله می‌کنند فضا‌های خوبی را به حریف می‌دهند که سپاهان می‌تواند از این حربه استفاده کند. به طور مسلم تجربه بالای باشگاه الهلال در لیگ قهرمانان آسیا و سرمربی و بازیکنان برگ برنده این تیم عربستانی است. آن‌ها در سطح کلاس اول جهانی هستند و به طور طبیعی از لحاظ روحی و روانی هم بعد از ۲۰ برد پیاپی به این بازی رسیدند و در بهترین فرم خود قرار دارند. بازیکن سابق سپاهان درباره پیش بینی اش از نتیجه بازی با الهلال عربستان اضافه کرد: پیش بینی خیلی سخت است و برای من قابل پیش بینی نیست. چیزی که مشخص است شانس ۲ تیم برای بردن این بازی برابر است.

تاریخچه تقابل‌ سپاهان و الهلال در آسیا

الهلال در آخرین تقابل خود با تیم‌های ایرانی، در سال ۲۰۲۲ در مسیر قهرمانی در قاره‌کهن موفق شد فولاد ایران را در تک‌بازی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و در نهایت به عنوان قهرمانی در آن فصل دست پیدا کرد. در طول ۴۶ مصاف گذشته، ۱۵ بازی با پیروزی تیم‌های ایرانی و ۱۹ بازی با پیروزی الهلال به پایان رسیده و سایر تقابل‌ها نیز با تساوی خاتمه یافته است. استقلال با چهار پیروزی مقابل الهلال بیشترین برد را در بین تیم‌های ایرانی دارد و با چهار شکست به‌همراه پرسپولیس بیشترین شکست را هم در برابر این تیم تجربه کرده است. سپاهان ایران اما در چهار جدالی که در لیگ قهرمانان آسیا با الهلال عربستان داشته آمار نسبتاً خوبی از خود ارائه کرده و دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست به‌ثبت رسانده است. ضمن اینکه شش گل به الهلال زده و پنج گل نیز از این تیم دریافت کرده تا مجموعاً ۵۸ درصد پیروزی مقابل کهکشانی‌ها به‌دست آورده باشد. اولین تقابل سپاهان و الهلال در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد که سپاهان در بازی رفت مرحله گروهی و در حضور ۲۰ هزار هوادار عربستانی موفق شد میزبان خود را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و بازی برگشت دو تیم نیز در اصفهان با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. پس از آن در سال ۲۰۱۴ تیم‌های فوتبال سپاهان و الهلال بازهم در مرحله گروهی به‌همدیگر برخورد کردند که در بازی رفت سپاهان در خانه خود با نتیجه پرگل سه بر دو صاحب پیروزی شد. اما در بازی برگشت تیم الهلال بالاخره توانست با یک گل سپاهان را شکست داده و ناکامی‌اش مقابل سپاهان پایان یافت. گفتنی است تیم فوتبال سپاهان در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تاکنون ۳۰ بار در برابر رقبایی از کشور عربستان قرار گرفته که حاصل عملکرد طلایی‌پوشان در این دیدارها ۱۱ پیروزی، ۱۳ شکست و ۶ تساوی بوده است. سپاهان در این ۲۸ رویارویی ۳۱ گل به ثمر رسانده و ۴۹ بار دروازه‌اش مقابل رقبای سعودی باز شده است.

قضاوت این دیدار به عهده احمد العلی از کویت است. عبدالهادی الانزی، احمد عباس و عمار اشکنانی از کویت نیز او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد و عبداله جمالی از کویت نیز داور VAR است. این داور کویتی همین چند روز گذشته قضاوت دیدار حساس تیم‌های ملی ایران و قطر را در مرحله نیمه‌نهایی به عهده داشت. از همین‌رو سایت رسمی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که زیر نظر (AFC) فعالیت می‌کند با انتشار عکسی واکنش جالبی به این دیدار داشت و نوشت: نبرد غول‌ها را از دست ندهید.

کد خبر: 87874

نویسنده: : آررزو غفوری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0